بیانیه محکومیت آمیز کمیته دفاع از حقوق بشر عربستان علیه حمله وحشیانه به علمای دینی

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان حمله وحشیانه به علمای دینی، اندیشمندان، اصلاح طلبان و فعالان این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از cdhr-ap،  کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان با انتشار بیانیه ای اقدامات وحشیانه رژیم سعودی را در بازداشت علمای دینی محکوم و اعلام کرد: این روش های سرکوب گرانه آل سعود و آزار و اذیت علمای دینی، اصلاح طلبان، اندیشمندان، استادان، فعالان و بازداشت آنها از ادعای دروغین «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای اصلاحات پرده برمی دارد.

 

در این بیانیه آمده است: عناصر دستگاه های امنیتی متعلق به رژیم عربستان روز یکشنبه 16 آذر 1399 مطابق با ششم دسامبر 2020 به منزل «سید هاشم الشخص» روحانی شیعه عربستان در منطقه الاحساء یورش بردند. پس از محاصره و حمله به منزل وی با روش وحشیانه و خشونت آمیز به بازداشت الشخص اقدام کردند. بدون اینکه حرمت خانواده را نگه دارند.

 

براساس این بیانیه، این بازداشت ها از سوی رژیم آل سعود در چارچوب سرکوب هدفمند علمای دینی در این منطقه است که با اجرای نماز جماعت و آموزش احکام دین به مردم نقش طبیعی خود را در جامعه انجام می دهد. به طوری که این رژیم در 11 نوامبر 2020 میلادی «شیخ عباس السعید» و «سید خضر العوامی» از قطیف را بدون هیچ مجوز قانونی بازداشت کرده است و برای ایجاد ترس به گسترش هرج و مرج اقدام کرده است.

 

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربستان این اقدامات ظالمانه، سرکوب آزادی ها، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و ادامه بازداشت های خودسرانه را محکوم کرد و از عربستان خواست تا به سرعت همه بازداشت شدگان سیاسی و فعالان و علمای دینی را آزاد کنند.

 

این کمیته از جامعه بین الملل خواست تا پوشش سیاسی را از این رژیم دیکتاتور بردارد و فرصتی را برای سازمان های حقوقی و بشردوستانه فراهم کند تا شکایت ها و گزارش های خود را نسبت به اقدامات سرکوب گرانه و قتل فعالان ارایه دهند.  

کد خبر 1001632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha