لزوم اهتمام بیشتر به حفظ و تفسیر موضوعی نهج البلاغه در بین جوانان

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: مطالعه و ترجمه نهج البلاغه به تنهایی کافی نیست و باید اهتمام ویژه ای به حفظ و تفسیر آن به ویژه در بین جوانان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نخستین نشست شورای هماهنگی طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه در کاشان گفت: کاشان شهر علم و پایتخت نهج البلاغه است و علاقه خاصی به فعالیت در حوزه ترویج نهج البلاغه در این منطقه وجود دارد.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افزود: سال های سال بعد از تدوین نهج البلاغه توسط سید رضی، ترجمه فارسی این مجموعه ارزشمند ارائه نشده بود تا در اختیار فارسی زبانان قرار گیرد و نخستین کسی که در این حوزه تلاش کرد و نهج البلاغه را به فارسی ترجمه کرد حدود ۴۰۰ سال قبل، ملا فتح الله کاشانی بود. 


آیت الله طباطبایی در ادامه بیان داشت: پس از او، سید فضل الله راوندی هم بخش هایی از نهج البلاغه را ترجمه کرد، اما مرحوم فیض الاسلام نخستین کسی بود که آن را کامل به فارسی ترجمه کرد.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در ادامه بیان داشت: مطالعه و ترجمه نهج البلاغه به تنهایی کافی نیست و باید اهتمام ویژه ای به حفظ و تفسیر آن به ویژه در بین جوانان صورت گیرد.


آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: در حوزه نهج البلاغه باید گروهی متخصص، موضوعات خاص کاربردی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی را اولویت بندی کنند تا این مطالب در مدارس، دانشگاه ها و مساجد آموزش داده شود./

کد خبر 1001634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha