تصویب ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در قدس اشغالی

کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی از تصویب ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در زمین فرودگاه قلندیا در شمال شهر قدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام کرد: وزارت مسکن این رژیم ساخت شهرک جدیدی شامل 9 هزار واحد مسکونی در زمین فرودگاه قلندیا در شمال قدس را تصویب کرد.

 

شبکه پخش رژیم صهونیستی اعلام کرد: این تصمیم پس از گفتگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اتخاذ شده است.

 

این شبکه گزارش داد: کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز در این منطقه مشخص کرد که این برنامه شرایط لازم را دارد. این اقدام یک پیشرفت بزرگ در برنامه توسعه برای ساخت 9 هزار واحد است.

 

این شبکه اعلام کرد: این طرح با مخالفت بین المللی به خصوص اتحادیه اروپا و دولت جدید دمکرات آمریکا  روبه رو است. اما رژیم صهیونیستی قصد دارد این نقد را نادیده بگیرد و برنامه ساخت و ساز را قبل از ورود «جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا به کاخ سفید اجرا کند.

 

وزارت مسکن رژیم صهیونیستی در ماه فوریه گذشته برنامه ای را به کمیته این رژیم برای ساخت شهرک جدید شامل 9 هزار واحد مسکونی به نام «عطاروت» ارایه داد.

 

جنبش اسرائیلی «السلام الان» گزارش داد: رژیم صهیونیستی زمینی را که فرودگاه در آن قرار دارد، زمین دولتی می داند و این امکان را می دهد که بدون اعتراض مالکان زمین، واحدهای مسکونی ساخته شود.

 

کد خبر 1001660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha