پروژه‌های اجتماعی بدون حضور نهادهای مردمی اثرگذاری ندارد

داوودی با بیان اینکه سمن‌های فعال در حوزه مواد مخدر و آسیب‌های آن، شناسایی و برای اجرای طرح یاری‌گران زندگی معرفی می‌شوند گفت: اجرای پروژه‌های اجتماعی بدون مداخله افراد اثرگذار و پرنفوذ اجتماعی ممکن نخواهد بود.

«سیروس داوودی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان در حال راه‌اندازی کانون یاری‌گران زندگی در محلات با آسیب‌دیدگی بالا از نظر مواد مخدر است که در این طرح سعی دارد از سازمان‌های مردم نهاد بهره ببرد.

 

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خوزستان با بیان اینکه با همکاری کارشناسان اجتماعی استانداری، سمن‌های فعال در حوزه مواد مخدر و آسیب‌های آن، شناسایی و برای اجرای این طرح معرفی شده‌اند افزود: 12 سمن فعال در این حوزه شناسایی شده که برای اجرای این طرح در حال هماهنگی و اجرا هستند.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های اجتماعی بدون مداخله افراد اثرگذار و پرنفوذ اجتماعی ممکن نخواهد بود اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد در واقع همانند مسجد در یک محله فعالیت می‌کنند زیرا آن اثرگذاری که امام جماعت مسجد در محله دارد بسیار بیشتر از افراد شاخص دولتی است زیرا در اثرگذاری مقوله اعتماد مطرح می‌شود.

 

داوودی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به این نتیجه رسیده که باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با این پدیده شوم استفاده شود اذعان کرد: اگر بخواهیم نگاهی به همه‌گیری کرونا داشته باشیم، باید عنوان شود که این بیماری امروزه تبدیل به یک معظل اجتماعی شده اما متاسفانه وزارت بهداشت و درمان نگاه اجتماعی به مسائل ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی نگاه اجتماعی به موضوعات مختلف نداشته باشیم نباید منتظر حل مشکل شویم تصریح کرد: اکنون برای اجرای طرح کانون یاری‌گران به این نتیجه رسیده که باید از نفوذ محله محور بهره جست و بدین منظور از این پس جلسات دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خانه سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1001683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha