نیروهای یگان حفاظت با کمترین امکانات از اراضی ملی صیانت می کنند

گل محمدی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت با کمترین امکانات از اراضی ملی صیانت می کنند، گفت: همه باید در صیانت از منابع طبیعی احساس مسئولیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «محمدجعفر گل محمدی» امروز(سه شنبه، ۱۸ آذر) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد،اظهارکرد: حفاظت از منابع طبیعی سیاست اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه همه باید در صیانت از منابع طبیعی احساس مسئولیت کنیم، افزود: با متصرفان، قاچاقچیان و متعرضان به منابع ملی برخورد قانونی می شود.

 

وی از مشارکت ۱۰۰ همیار طبیعت با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا در راستای حفاظت از منابع طبیعی و ملی خبر داد و تصریح کرد: این همیاران طبیعت متشکل از دانش آموزان، فرهنگیان، بسیجیان، دانشگاهیان و اعضای سازمان های مردم نهاد هستند.

 

گل محمدی با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی آستارا به امکانات حفاظتی مجهز هستند، گفت: نیروهای یگان حفاظت با کمترین امکانات از جنگل ها و اراضی ملی صیانت می کنند.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان اینکه تامین خودروی اطفای حریق و نیروی انسانی برای منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در برنامه قرار دارد، افزود: در این خصوص رایزنی های با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان صورت گرفته است.

 

وی از رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی آستارا در قالب ۱۱۴ فقره پرونده از ابتدای سال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: این رفع تصرفی ها مربوط به تبصره ذیل ماده ۵۵ است.

 

گل محمدی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت برای رفع تصرف هفت هکتار از اراضی ملی آستارا در قالب ۲۵ فقره پرونده حکم قطعی در مراجع قضایی صادر شد.

کد خبر 1001691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha