فعال شدن دفتر وزارت خارجه استان سبب توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه می شود

اکبری راد گفت: راه اندازی دفاتر وزارت خارجه در استان ها سبب توسعه مناسبات اقتصادی استان با کشورهای همسایه و منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنکار خبرگزاری شبستان از بیرجند،« علی اکبر اکبری راد» امروز (17 آذر) در دیدار با رئیس جدید نمایندگی وزارت خارجه در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: راه اندازی دفاتر وزارت خارجه در استان ها سبب توسعه مناسبات اقتصادی استان با کشورهای همسایه و منطقه می‌شود.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات استان، گفت: نمایندگی‌ وزارت خارجه در برون رفت از مشکلات، نیاز به سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

 

وی نقش نمایندگی های وزارت خارجه در استان ها را فرصت ساز و هماهنگ کننده برشمرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت ها کسب قدرت اقتصادی از طریق به دست گرفتن بازارهای جهانی است، لذا باید با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق نسبت به  توسعه تجارت خارجی و حضور در بازارهای جهانی اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوان استان خراسان جنوبی از جمله گردشگری، مزیت تجاری، اقتصادی و غیره بیان کرد: توسعه گردشگری و توریسم درمانی از جمله مسائل مهمی است که برای مردم شریف کشور همسایه می توان اقدام کرد.

 

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود مرکز خدمات سرمايه گذاري در استان که در راس آن استاندار قرار دارد، گفت: با برنامه ریزی وهماهنگی های این مرکز واداره کل اقتصادی و دارایی استان، زمینه مناسب وآمادگی لازم برای جذب و حضور سرمایه گذاران خارجی در این استان وجود دارد.

 

 اکبری راد  بر ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در این مرکز  تاکید و اظهار کرد: نمایندگان دستگاه های اجرایی در این مرکز مستقر وآمادگی لازم جهت رفع مشکلات سرمایه گذاران را دارند.

 

 در این دیدار اکبری راد خواستار تشکیل کمیته ای از ایرانی های مقیم خارج کشور استان خراسان جنوبی شد تا برای سرمایه‌گذاری در این استان اقدام نمایند.

 

 

 

کد خبر 1001699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha