الگوپذیری از عاشورا مهمترین الگوی تربیتی جوانان باشد

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: الگوپذیری از عاشورا به عنوان مهمترین الگوی تربیتی در دستور کار جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لایینی» امروز ( 18 آذر) در بازدید از مجموعه تربیتی جوانان عاشورایی ساری اظهار کرد: حسن انتخاب مهارتی است که باید به فرزندان و جوانان آموخته شود و فرزندان و جوانان ما با مهارت های مختلف آشنا شوند.

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: اینکه فقط بگوییم جوانان حق انتخاب دارند، خوب نیست چرا که اگر از حق انتخاب برای حُسن انتخاب استفاده کنیم؛ بسیاری از مشکلاتمان حل خواهد شد.

 

وی با تاکید بر الگو برداری از اولیای الهی در زندگی و انتخاب خاطر نشان کرد: اگر ما شیوه انبیا را به عنوان الگو انتخاب کردیم؛ باید تربیت حرف اول را در زندگی ما بزند، باید تزکیه مقدم بر تعلیم باشد و پرورش از آموزش سبقت بگیرد.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه ممکن است که جهاد اصغر یعنی مبارزه نظامی گاهی به نفع جهاد اکبر یعنی نماز که نماد تربیت، انسان سازی و خودسازی است؛ تعطیل شود؛ اما هیچگاه نماز به نفع جهاد تعطیل نمی شود، اظهار کرد: تربیت تعطیل پذیر نیست و نماز به عنوان نماد تربیت باید جدی گرفته شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: مجموعه تربیتی جوانان عاشورایی؛ همچنان که از نامش پیداست باید در راستای تربیت تلاش کند و جوانان در این مجموعه سعی کنند طرح و برنامه های تربیتی خود را با الگو گرفتن از عاشورا که دارای الگوی تربیتی  فراوان است؛ اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز وسیله ای بسیار مهم و کارآمد در فرایند تربیتی است، یادآور شد: دانش آموزان را با فرهنگ و محتوا و هدف نماز آشنا کنید و ارتباط خود را با دانش آموزانی که تربیت کرده اید تا دوران دانشگاه و حتی اشتغال آنان حفظ کنید و از آنان در ادامه راه این مجموعه کمک بگیرید.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: برای توسعه در امور جوانان و تربیت آنان باید به توسعه کمی با حفظ کیفیت توجه  شود و برنامه های فوق تربیتی و اردوهای مفید  در دستور کار قرار گرفته و خانواده محوری را جدی بگیرید.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با تاکید بر سواد رسانه ای و بصیرت افزایی یادآور شد: در بُعد انقلابی و بصیرت سیاسی، سواد رسانه ای و بصیرت رسانه ای باید در دستور کار جوانان و نسل جدید باشد و خدمات انقلاب اسلامی به صورت آماری به دانش آموزان ارائه شود.

کد خبر 1001701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha