متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی توانمند می‌شوند

صدیق تقی زاده با بیان اینکه متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی توانمند می‌شوند، گفت: امسال جهاد دانشگاهی مکلف شده است فرایند توانمندسازی تا اتصال به بازار را برای هزار و ۵۰۰ نفر اجرایی کند.

«صدیقه صدیق تقی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از اردیبهشت سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح معرفی شدند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم به شرایط متقاضیان و شیوه ثبت نام در این طرح اشاره کرد و گفت: افراد بین 18 تا 55 سال که تحت بیمه و حمایت کارفرما و یا سازمانی نباشند، می‌توانند در سامانه http://www.inhb.ir  ثبت نام کنند.

 

صدیق تقی زاده افزود: در این طرح تولیدکنندگان، شرکت‌ها، صاحبان کسب و کار و تعاونی‌ها می‌توانند به عنوان پیشران ثبت‌ نام کرده و از مزایای این طرح استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه، استعدادسنجی می‌شوند و در مراحل توان سنجی و شبکه سازی قرار می‌گیرند؛ همچنین جهت ارتقای کسب و کار متقاضیان و پیشرانان، مشاوره‌های رایگان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم همچنین به برگزاری آموزش‌های توانمندسازی شغلی و مشاوره‌های عمومی و تخصصی ویژه متقاضیان مشاغل خانگی اشاره کرد و در ادامه یادآور شد: در این طرح، پلتفرم‌های فروش اینترنتی جهت کمک به فروش محصولات متقاضیان ایجاد شده که  زمینه جذب مشتری و بازاریابی را فراهم می‌کند.

 

صدیق تقی زاده با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون هزار و صد نفر در سامانه طرح ملی مشاغل خانگی استان قم ثبت نام کردند، گفت: امسال جهاد دانشگاهی مکلف شده است فرایند توانمندسازی تا اتصال به بازار را برای هزار و 500 نفر اجرایی کند.

خبرنگار:‌ زهرا قربانی

کد خبر 1001732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha