لزوم توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه

آیت الله عبادی گفت: باید روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای مسلمان توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۹ آذر) در دیدار با مسئول جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت شهدای اسلام علی الخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده با اشاره به اینکه تغییر دولت ها نبایستی سبب تغییر سیاست ها شود، اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب با عوض شدن دولت ها نباید سیاست ها را تغییر دهیم، آنچه مهم است یک نوع سیاست است که به نحو جامع به نفع کشور، مردم، آینده و جهان است،که باید گفت ای کاش به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل می‌کردند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه از اگر ارتباطات و دادوستد با کشورهای همسایه را در حد ظرفیت بتوانیم به انجام برسانیم مشکلات ما حل می شود، گفت: اگر بتوانیم با کشورهای همسایه و به خصوص کشورهای مسلمان ارتباط سنجیده برقرار کنیم آنها هم از آسیب ها دشمن محفوظ می مانند چون غالبا دشمن در آنها نفوذ می‌کند و جز بیچارگی و جنگ و کشت و کشتار چیز دیگری به بار نمی‌آورد.

 

وی ادامه داد: اگر سیاست نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را بتوانیم به همسایه ها تفهیم کنیم به سمت ما می‌آیند و نفع همه در آن است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به ظرفیت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برقراری ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان، عراق و ... ، افزود: باید در این شرایط خاص اقتصادی که دشمنان می خواهند ما را تحریم کنند باید برای توسعه ارتباط همه جانبه با کشورها همسایه، امکانات داخلی و ارتباطات خارجی را فراهم کنیم و هم متناسب با نیاز بیرون از انواع تولیدات داخلی در سطح کشور تا برسد به خراسان جنوبی استفاده کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با گلایه از اینکه اما متاسفانه کارها در این زمینه همسو نیست، بیان کرد: هر مدیری که به استان خراسان جنوبی می آید و برای مردم و کشور کار می کند هر خدمتی از دست ما ساخته باشد انجام می دهیم.

 

کد خبر 1001782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha