​مساجد قرارگاه های فرهنگی نظام اسلامی/تربیت نسلی متعهد و انقلابی رسالت کانون‌های مساجد است

حجت الاسلام ​اشجری با بیان اینکه هزینه‌کردن در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری است که عواید آن به آحاد جامعه می‌رسد گفت: امروز مساجد کشور قرارگاه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که باید با حمایت‌های همه‌جانبه معنوی و مادی دولت و مردم تقویت شوند.

حجت‌الاسلام « مجتبی اشجری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه هزینه‌کردن در حوزه فرهنگ یک سرمایه‌گذاری بزرگ است و عواید آن به آحاد جامعه و همه اقشار خواهد رسید اظهار داشت: مساجد در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند بنابراین باید به جایگاه این نهاد ارزشمند توجه ویژه داشت.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های گهربارشان بر اهمیت دو مقوله فرهنگ و اقتصاد را مورد توجه قرار داد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری این دو مقوله باید در صدر اولویت های کشور قرار گرفته و کارگزاران نظام تمام توان خود را برای رفع مسائل و معضلات فرهنگی جامعه و مصائب و مشکلات اقتصادی مردم به‌کار گیرند.

 

*ضرورت تدوین برنامه ای جامع در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

اشجری با تاکید بر این نکته که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر دو حوزه فرهنگ و اقتصاد تاکیدات فراوان دارند در تشریح بیشتر این مطلب و وظیفه خطیر مسئولان در این باره عنوان کرد: این موضوع ضرورت تدوین یک برنامه جامع با مدنظر قراردادن ابعاد مختلف معنوی و مادی را از سوی دولتمردان برجسته می سازد.

 

وی با بیان اینکه در جنگ نرم، فرهنگ به‌ عنوان زیرساخت توسعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، علمی، صنعتی و مانند آن آماج هجمه‌ها قرار می‌گیرد تصریح کرد: دشمن با هدف قراردادن فرهنگ و تضعیف باورهای دینی و انقلابی می‌کوشد کشور را خلع ‌سلاح کرده و به آسانی و بدون حمله نظامی، لشکرکشی و خونریزی به اهداف شیطانی و منافع نامشروع خود برسد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان هوشیاری نسبت به خطر نفوذ و رخنه‌های فرهنگی دشمنان، توجه به فرهنگ و رسیدگی به امور دینی و اعتقادات مردم و عدم غفلت در این مورد را متذکر شد و گفت: در چنین شرایطی که ایران اسلامی مورد تهاجم همه‌جانبه فرهنگی از طریق رسانه‌های معاند و ابزارهای تبلیغاتی مدرن قرار دارد، توجه به حوزه‌های فرهنگی و دینی از سوی مسئولان و مردم اهمیت بیشتری یافته است.

 

*خیران در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی کشور مشارکت کنند

اشجری هزینه‌کردن در حوزه فرهنگ را یک سرمایه‌گذاری بزرگ که عواید آن به آحاد جامعه و همه اقشار خواهد رسید دانست و گفت: در کنار نهادهای فرهنگی و بودجه‌های دولتی، می‌طلبد که مردم نیز همانند هشت سال دفاع مقدس در صحنه فرهنگ و مبارزه با تهاجم فرهنگی حضور پررنگ و پرشور داشته باشند و خیّران در سنگر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی میهن اسلامی سرمایه‌گذاری کنند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در پاسخ به این پرسش که دیدگاه وی در مورد لزوم اختصاص بودجه به کانون‌های مساجد چگونه است هم اذعان کرد: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌ مقابله با تهاجم فرهنگی با محوریت فعالیت های دینی و اعتقادی و صبغه مردمی جامعه اسلامی ایران است که از دیرباز مورد توجه مردم خداجوی ایران و مورد غضب شاهان مستبد و دیکتاتور بود. 

 

اشجری با بیان اینکه علمای دینی و روحانیت در طول مبارزات انقلاب اسلامی ایران از مساجد به‌عنوان بهترین رسانه و تریبون برای آگاهی‌‌بخشی و اطلاع‌رسانی به اقشار جامعه بهره‌ بردند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند افزود: اکنون نیز مساجد در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند و کانون های مساجد می توانند در قالب طرح ملی "ایران قوی" در راستای آگاهی بخشی و بصیرت ابزاری جوانان اقدام کنند.

 

وی مساجد را بازوان اجرایی ترویج فرهنگ، اعتقادات دینی و انقلابی گری دانست و با اشاره به اینکه این امر دشمنی بیش از پیش استکبار جهانی را برانگیخته است ابراز داشت: امروز مساجد سراسر کشور قرارگاه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی هستند که باید با حضور پررنگ مردم و حمایت‌های همه‌جانبه معنوی و مادی دولت و مردم تقویت شوند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در پایان نیز  خاطرنشان کرد: مساجد پرقدرت و فعال، نقشه‌ها و دسیسه‌های شیطانی استکبار جهانی را خنثی کرده و با تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) که در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده است، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستحکم خواهد کرد.

کد خبر 1001795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha