تمدید برگزاری دومین همایش بین المللی سیره رسول اعظم(ع)

دارالرسول الاعظم(ص) در آستان مقدس حضرت عباس(ع) از تمدید برگزاری دومین همایش بین المللی سیره رسول اعظم(ص) به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دارالرسول الاعظم(ص) در مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات العمید متعلق به بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) اعلام کرد: برگزاری دومین همایش بین المللی سیره رسول اعظم (ص) با شعار « رَسُولٌ منَ اللَّهِ يَتْلُو صُحُفًا مُطَهَّرَةً) و با عنوان «سیره نبوی در پرتو قرآن کریم و روایات معتبر» به دلیل شیوع ویروس کرونا تمدید شد. این همایش به مدت دو روز در 21 و 22 اکتبر 2021 میلادی برگزار می شود.

 

این همایش سه محور دارد که محور اول درباره سیره نبوی قبل از بعثت در پرتو قرآن کریم و روایات معتبر، محور دوم درباره سیره نبوی بعد از بعثت در پرتو قرآن کریم و روایات معتبر و محور سوم درباره جنگ های پیامبر(ص) در پرتو قرآن کریم و روایات معتبر است.

 

هرکدام از این سه محور زیرمجموعه هایی همچون صفات و اخلاق پیامبر(ص)، ازدواج های پیامبر(ص)، عصمت پیامبر(ص)، مبعث نبوی، وحی، پیامبر(ص) و جامعه مکی، دستاوردهای پیامبر(ص) مانند ساخت مسجد، پیامبر(ص) و اهل بیتش(ع)، ولایت و امامت، پیامبر(ص) و شاعران، جنگ ها؛ علل ونتایج، مفهوم جهاد و امنیت دولت، امام علی(ع) و جنگ های پیامبر(ص)، غنایم و اسیران و جزیه و برنامه های نظامی دارد.

 

پایبندی به محوریت هدف کلی همایش، پذیرش مقالات به دو زبان عربی و انگلیسی و تحقیق یا مقاله منتشر شده یا قابل قبول برای چاپ از جمله شرایط شرکت در این همایش است.

از دیگر شرایط شرکت در این همایش این است که محقق باید اصول علمی را در نوشتن مقاله رعایت کند، مقاله باید به صورت چاپی روی کاغذ (A4) و با قلم (16) و روی سی دی ارایه شود و بیشتر از 30 صفحه نباشد، چکیده مقاله به دو زبان عربی و انگلیس ارسال شود و نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی نیز ذکر شود.

 

دریافت چکیده مقالات از تاریخ یکم دسامبر 2020 میلادی آغاز شد و آخرین مهلت دریافت یکم آگوست 2021 میلادی است.

علاقه مندان برای شرکت در این همایش مقالات پژوهشی خود را به آدرس اینترنتی daralrasoul313@gmail.com ارسال کنند.

 

 

کد خبر 1001853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha