ذخیره20درصد فروش نفت برای اولین بار،ایجاد دومیلیون فرصت شغلی را همراه دارد

احمدی نژاد ضمن درخواست از نمایندگان برای تدوین اساسنامه صندوق توسعه ملی گفت:با ذخیره20درصد ازپول نفت از ابتدای سال؛ علاوه برایجاد یک میلیون وپانصدهزارشغل فعلی؛سالانه700تا800هزار شغل دیگرهم در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز (سه‌شنبه) در هشتاد و سومین سفر استانی هیئت دولت و در اجتماع پرشور مردم این استان سمنان، صبر، استقامت، کرامت، بزرگواری و تلاش را از صفات برجسته مردم این استان دانست و گفت: ‌ثمره تلاش و مجاهدت مردم این استان در خدمت ملت ایران و زمینه‌ای برای عزت و سرافرازی ایران عزیز است.
وی ایمان، پایبندی به انقلاب اسلامی و حضور دائمی در همه عرصه‌ها و موضوعات را از دیگر ویژگی‌های مردم سمنان برشمرد و افزود: خداوند مردم سمنان را از دوست داشتنی‌ترین مردمان ملت ایران قرار داده‌ است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: دشمن قصد کرد که مقابل پیشرفت و هسته‌ای شدن ایران را بگیرد که البته در این راه موفق نشد.
وی خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: در حال حاضر شما دو راه دارید؛ ‌می‌توانید مسیر قبلی خود را ادامه دهید که البته این مسیر جز شکست و خفت چیزی برای شما به همراه ندارد و ملت ایران هم اجازه نخواهند داد که شما به کوچکترین آرزوهای خود برسید و همه دشمنان را با آرزوهایشان به گور خواهند فرستاد.
رئیس جمهور اظهار داشت: راه دوم هم این است که دشمنان ظلم و خطای خود را بپذیرند و قبول کنند که در مسیر انحرافی حرکت می‌کردند و بعد از آن از این مسیر برگردند و سیطره خود را از جهان جمع کنند و اشغالگری خود را پایان دهند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند و از تجاوز بپرهیزند.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر دشمنان مسیر دوم را انتخاب کنند، احتمال می‌دهم که ملت‌ها آنها را ببخشند و از اشتباهات گذشته آنان چشم‌پوشی کنند.
وی گفت: اگر دشمنان از مسیر خود برنگردند، دست قدرت خدا که از آستین ملت‌ها بیرون می‌آید، بزودی آنها را به خاک ذلت خواهد نشاند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، "ماندنی بودن حق و رفتنی بودن باطل " را از وعده‌های الهی خواند و تصریح کرد: همه عالم در اختیار خداست و هیچ موجودی در عالم جز خدای یگانه بر همه هستی حاکم نیست و جز قدرت خدا هیچ قدرتی وجود ندارد.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تمام این عالم در یک مسیر روشن کمال در جهت تکامل به سوی خدا در حرکت است، اظهار داشت: همه عالم در مسیر الی‌الله در حال حرکت است و خداوند متعال اراده کرده‌اند که حق پیروز و باطل محو و نابود شود.
وی با تاکید بر اینکه خداوند در مسیر کمال همه انسان‌ها را در مسیر آزمایش و ابتلا قرار می‌دهد،‌ خاطرنشان کرد: آزمایش از یک طرف باعث رشد انسان‌ها شده و از طرفی دیگر باعث سقوط دنیاپرستان می‌شود.
رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ اگر آزمایش الهی نباشد، صبر، شجاعت، پاکی، ایمان، مهربانی، ایثار و فداکاری شکوفا نمی‌شود.
وی به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر اینکه "ما رسولان خود و کسانی را که به آنان ایمان آورده‌اند را یاری خواهیم کرد " اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در این آیه وعده داده است که مؤمنان را در برابر مستکبران یاری دهد.
وی با بیان اینکه همه ما باید به وعده الهی مطمئن باشیم، تصریح کرد: "با توکل بر خدا و اتکا به وعده الهی و ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ بدانید پیروزی نهایی و آشکار؛ از آن شماست و شکست و خفت از آن دشمنان شما خواهد بود ".
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بشریت در حال چرخش به سمت آن یگانه هستی است، افزود: ملت‌ها متوجه او شده‌اند، اندیشه ملت‌ها به سرعت به سمت مهدویت و امام عصر (عج) حرکت می‌کند. "شما بیش از 32 سال برای او [امام زمان (عج] ایستاده‌اید، نزدیک است و به فضل الهی و در آینده بسیار نزدیک؛ عالم هستی آماده پذیرش امام‌ و‌مولا و سرور ما؛ حضرت مهدی (عج) خواهد شد. "
دکتر احمدی‌نژاد ‌‌در ادامه با بیان اینکه " من مطمئنم که ملت ایران با همه وجود مثل همیشه و با ایمان در راه نورانی انقلاب اسلامی ایستاده است و حرکت خود را ادامه خواهد داد و برای توطئه‌ها و طراحی‌های بدخواهان پشیزی ارزش قائل نخواهد بود، تأکید کرد: دشمنان 32 سال تلاش کردند تا پرچم عزت ملت ایران را پائین بکشند اما بعد از 32 سال باید دید که ملت ایران کجاست و آنها در کجا قرار دارند.
رئیس جمهور افزود: امروز مردم ایران بعد از 32 سال آگاه‌تر، مؤمن‌تر، انقلابی‌تر، شجاع‌تر و مصمم‌تر از گذشته پای انقلاب ایستاده‌اند و پرچم انقلاب را هیچگاه زمین نخواهند گذاشت.
رئیس جمهور که در جمع پرشور استان سمنان سخنرانی می کرد، با بیان اینکه امروز ملت های دول استکباری؛ میلیون میلیون وارد خیابان می‌شوند و اعتراض خود را بیان می‌کنند ولی آنها مردم خود را هم سرکوب می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌هایی که دشمنان ما انجام داده‌اند، امروز منفورترین افراد دنیا کسانی هستند که 32 سال مقابل ملت ایران ایستادند.
وی با بیان اینکه هر کس ‌در راه خدا حرکت کند، پیروز خواهد بود، اظهار داشت: 32 سال است که ملت ایران در مسیر پیروزی حرکت می‌کند و به فضل الهی پیروزی نهایی نزدیک است و ملت ایران این روز را خواهد دید.
رئیس جمهور خطاب به دشمنان گفت: 32 سال است که شما با همه توان علیه ملت ایران توطئه می‌کنید و حیثیت، شخصیت و اقتصاد خود را به همراه قدرت نظامی و تبلیغاتی به کار گرفته‌اید و قصد کردید که ملت ایران را نابود کنید ولی ملت ایران روزبه‌روز عزیزتر شد و شما هم نتوانستید حتی یک میلیمتر از خاک ایران را از بین ببرید.
محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور‌ در ادامه اظهارات خود در جمع پرشور مردم استان سمنان در خصوص ساختن ایران با بیان اینکه امروز ایران یک جغرافیا، نژاد، قوم و قبیله نیست، گفت:‌ امروز ایران یک پرچم، پیام و فرهنگ متعالی، انقلابی و نجات‌بخش است و پیشرفت ایران باز کردن راه برای نجات همه بشریت و دادن امید به همه ملت‌های مظلوم است.
احمدی‌نژاد در ادامه تصریح کرد:‌ باید دست به دست هم بدهیم و از دانشگاهی گرفته تا دانش‌آموز، دانشجو و کسبه در شهر و روستا به ساختن ایران بپردازیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: هر قدمی که برمی‌داریم و هر حرکت ما باید در جهت ساخت و عزت و پیشرفت ایران باشد.
وی ساختن ایران را مأموریتی ولایی و تاریخی برشمرد و تأکید کرد: باید دست به دست هم دهیم و همه جای ایران را بسازیم.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجرای خوب قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها از مردم تشکر ‌و تصریح کرد: قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها طرحی بسیار عظیم و انقلابی در جهت ساختن ایران است و این درحالی است که بسیاری از دشمنان ما طراحی کرده و منتظر بودند که در زمان اجرای آن توطئه و کارشکنی کرده و با فشار آوردن ملت ایران را متفرق و در انجام این کار بزرگ اصلاحات اقتصادی کشور را دچار مشکل کنند درحالی که مردم ایران آگاهانه، هوشمندانه و متحد در اجرای این طرح با دولت همراهی کردند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: با تمام وجود از ملت ایران که آگاهانه و متحد همراهی کردند تا توانستیم این طرح بزرگ را به خوبی و با افتخار انجام داده و به سلامت از آن عبور کنیم، تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در زمان اجرای طرح هدفمند‌کردن یارانه‌ها دچار مشکل و مسائل عدیده اجتماعی شده‌اند، خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق دولت‌هایی که می‌خواهند این طرح (هدفمندکردن یارانه‌ها)‌ را اجرا کنند، دچار واهمه هستند اما ما از همان روز اول به هوشمندی، همبستگی و بزرگواری مردم اعتقاد و ایمان داشتیم که امروز این ایمان و اعتقاد ما به مردم ده برابر شده است.
رئیس جمهور یادآور شد: هدفمند کردن یارانه‌ها تأثیراتی همچون کم کردن فاصله‌‌ها، ایجاد فرصت شکوفایی استعدادها و کم کردن هزینه‌ها و افزایش دستاوردها را به دنبال دارد.
احمدی‌نژاد یکی از دستاوردهای داخلی اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها حرکت در جهت عدالت برشمرد و با بیان اینکه عدالت مهمترین رکن جامعه سعادتمند است، ‌اظهار داشت: حرکت به سمت عدالت، ‌زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) است بنابراین هر کسی برای خدا در جهت عدالت حرکت کند، خداوند متعال او را یاری و حرکتش را در جهت عدالت جهانی قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها فراتر از دستاوردهای داخلی، دستاوردهای عظیم بین‌المللی نیز برای ملت ایران دارد، تأکید کرد: همبستگی و اراده یک ملت برای عبور از گردنه سخت در این طرح ‌به نمایش درآمد و امروز بداخلاق‌ترین دشمنان ما بعد از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها اعلام کردند که ما باید به عظمت، عزت و قدرت ملت ایران احترام بگذاریم چرا‌که اجرای این طرح نیازمند اقتدار و ثبات است بنابراین وقتی ملت ایران این طرح را به زیباترین شکل و کمترین مشکل انجام می‌دهد، یعنی ملت ایران ملتی مستحکم، با ثبات و ماندنی و دشمنان او رفتنی هستند.
رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: بزودی در عرصه‌های بین‌المللی خواهید دید که اراده کسانی که در مقابل‌مان صف‌آرایی کردند، سست و وحدتشان فشل خواهد بود و در آینده نزدیک پیروزی‌های بزرگ در عرصه بین‌الملل نصیب ایران خواهد شد.
احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه هدفمندکردن یارانه‌ها راه را برای استفاده خوب از نعمت‌ها و شکوفایی استعدادها باز کرده است، تصریح کرد: ظرف دو سه سال آینده سمت ایران به جایی خواهد رسید که با صنایع پیشرفته دنیا رقابت خواهد کرد.
وی ایجاد اشتغال برای جوانان، اصلاح سیستم بانکی و مالیاتی را از دیگر برنامه‌های دولت که از فروردین سال 90 به اجرا در می‌آید، برشمرد و یادآور شد: برای اولین بار در تاریخ کشورمان 20 درصد از پول نفت را از اول امسال ذخیره کردیم و اگر نمایندگان مجلس اساسنامه صندوق را زودتر به دولت ارائه کنند، انشاءالله از اول فروردین ایجاد اشتغال برای جوانان را آغاز خواهیم کرد که با این کار علاوه بر ایجاد یک میلیون و 500 هزار شغل که داریم سالانه 700 تا 800 هزار شغل دیگر هم در کشور ایجاد می‌شود.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: تا قبل از پایان دولت دهم مشکل بیکاری در کشورمان ریشه‌کن شود.
احمدی‌نژاد در خصوص اصلاح سیستم بانکی نیز خاطرنشان کرد: هرچند مدیران و کارشناسان بانک‌ها زحمت می‌کشند که برای مردم خدمت کنند اما سیستم، مقررات، ساختارها و قواعد به گونه‌ای است که آن‌گونه که آنها و دولت می‌خواهد و ملت انتظار دارد، منابع بانکی در خدمت پیشرفت قرار نمی‌گیرد، درحالی که توقع این است که بانکداری ما حقیقتا اصلاح می‌شود و سودهای بالای بانکی به قدری پائین بیاید که منابع بانکی در اختیار همه مردم و نیازمندان قرار گیرد.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم اصلاح سیستم مالیاتی کشور یادآور شد: اکثریت مردم که درآمد حداقلی دارند، مالیات را از قبل پرداخته‌اند اما بعضی فعالیت‌های اقتصادی کلان و جریانات اقتصادی کلان به خاطر عدم شفافیت سیستم مالیاتی کشور؛ مالیاتشان پرداخت نمی‌شود که این مالیات متعلق به ملت است و باید به حساب ملت برگردد.
رئیس جمهور ادامه داد: ‌از اول فروردین سال 90 دولت برای اصلاح اشتغال و اصلاح نظام بانکی و مالیاتی حرکت و قیام خواهد کرد و با پشتیبانی شما مردم ظرف دو سه سال آینده این موارد به گونه‌ای سامان خواهد داد که موجب پیشرفت کشور باشد.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استعدادهای فراوان استان سمنان گفت:‌ طی 32 سال گذشته و بخصوص در سال‌های اخیر کارهای فراوانی در استان سمنان انجام شده است اما این کافی نیست چرا‌که این استان باید به قطب صنعتی و کشاورزی و پیشرفت تبدیل شود.
وی همچنین از بهره‌برداری از کارخانه‌ای بزرگ طی دو سال آینده در استان سمنان خبر داد.
رئیس جمهور همچنین در پایان با اشاره به مشکل آب استان سمنان گفت: طرح‌های خوبی برای رفع مشکل آب استان سمنان در دست اجراست و حتی از خارج مرزها برای انتقال آب به این محدوده قراردادهایی را منعقد کرده ایم.
انتهای پیام/ 

کد خبر 10019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha