دانشگاه العمید در رتبه بندی جهانی « Green Metric»

دانشگاه العمید در آستان مقدس حضرت عباس(ع) در رتبه بندی گرین متریک ۲۰۲۰ میلادی در جایگاه ۷۷۰ در سطح جهان و جایگاه ۲۹ در بین دانشگاه های عراق قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دانشگاه العمید متعلق به نهاد آموزش عالی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) در فهرست رتبه بندی جهانی گرین متریک سال 2020 میلادی در جایگاه 770 در سطح جهان و جایگاه 29 در بین دانشگاه ها و دانشکده های داخلی عراق قرار گرفت.

 

برنامه دولت در وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی ورود دانشگاه های عراق در رتبه بندی بین المللی را به عنوان هدف و شاخص کیفیت آموزش عالی در عراق ترسیم کرده است. براساس این هدف، دانشگاه العمید آماده سازی شرایط ورود در این رتبه بندی را آغاز کرد.

 

دکتر«مؤید عمران الغزالی» رئیس دانشگاه العمید گفت: دانشگاه العمید به اجرای برنامه های این وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی برای ورود در رتبه بندی جهانی تکیه دارد. تحقق خواسته های این رتبه بندی را در مدت زمان استاندارد انجام دادیم و 61 دانشگاه خصوصی و دولتی عراق را در آن قرار دادیم.

 

الغزالی افزود: این دانشگاه برنامه های راهبردی را برای ورود به این رتبه بندی جهانی تدوین کرده است. زیرا الزامات این برنامه ها براساس تحقق شرایط ورود به آنها مقایسه شده است و ضروری است که بر تقویت نقش پژوهش علمی برای ورود به این رتبه بندی متمرکز شود . کمیته ویژه ای نیز برای ورود به رتبه بندی جهانی تشکیل شده است.  

کد خبر 1001926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha