اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی در لرستان/ بیش از ۴۳ هزار و ۴۴۷ لرستانی غربالگری شدند

کوشکی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۴۴۷ نفر در لرستان غربالگری شده اند، گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« مریم کوشکی» امروز(19 آذر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح محله محور شهید سلیمانی با همکاری بسیج، هلال احمر، گروه های جهادی و شبکه بهداشت و درمان در حال اجراست.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به روند اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا، افزود: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تا به امروز43 هزار و 447 نفر توسط تیم های مراقبتی سطح استان غربالگری شده اند.

 

وی افزود: از این تعداد بالغ بر 10 هزار و 908 مورد توسط تیم های پزشکی مستقر در مراکز جامع سلامت ویژه ی طرح انجام شده است.

 

کوشکی ادامه داد: علاوه بر این در قالب طرح شهید سلیمانی تعداد 39 هزار و  88 نفر از افراد در معرض خطربالا شناسایی شده اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به حمایت معیشتی در قالب طرح شهید سلیمانی، عنوان کرد: تاکنون تعداد20 هزار بسته ی معیشتی نیز توسط تیم های حمایتی سازماندهی شده از طرف سازمان بسیج در بین افراد پرخطر توزیع شده است.

 

کوشکی همچنین به تشدید برنامه های نظارتی در قالب این طرح اشاره کرد و گفت: از زمان شروع طرح تا کنون 13 هزار و 230  بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است که یک هزار و154 مورد آن به صورت مشترک با سایر دستگاه های اجرایی بوده است.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد بازرسی 267 مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و 190 مرکز پلمب شده اند.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه را تشریح کرد و اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده توسط تیم های نظارتی حوزه ی بهداشت استان، در ادارات، موسسات و دفاتر دولتی و غیر دولتی تا 75درصد این پروتکل ها در بین کارمندان رعایت می شود.

 

وی افزود: این در شرایطی است که این آمار برای واحدهای صنفی 73 درصد می باشد.

 

معاون بهداشت دانشگاه استفاده از ماسک را یکی از ضروری ترین موارد پیشگیری از کرونا قلمداد کرد و عنوان کرد: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در بین کارکنان دستگاه ها 99 درصد و برای مراجعین 98 درصد است.

کوشکی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی  برای متصدیان و شاغلین واحدهای صنفی 85 درصد و برای مشتریان 80 درصد می باشد.

کد خبر 1001969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha