اعلام آمادگی کمیته امداد مازندران برای واگذاری ۵۰درصد پرونده های سالمندان به مراکز نیکوکاری

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه تسریع در جهت امر خدمت رسانی بیشتر و کیفیت ارائه خدمات مطلوب به سالمندان تحت حمایت پرونده های مددجویی به مراکز نیکوکاری و حوزه های علمیه واگذار می شود، گفت: می توانیم ۵۰درصد از این پرونده ها را واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» امروز(19آذر) در نشست مشترک با حجت الاسلام «محمود ابوترابی» مدیر حوزه های علمیه مازندران و حجت الاسلام «محمدجواد قائمی» مدیر حوزه علمیه خواهران استان ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره کل کمیته امداد دیار علویان و معرفی طرح «هرکارمند حامی یک فرزند معنوی» اظهار کرد: 76 هزار خانوار مازندرانی، شامل 130 هزار نفر تحت پوشش امداد هستند و خدمات مختلف اشتغال، تحصیل، مسکن، جهیزیه، درمان و... به این افراد ارائه می شود.

 

مدیر کل کمیته امدادامام خمینی(ره) استان مازندران  گفت:با توجه به موقعیت حوزه و از آنجایی که این نهاد دینی فعالیت های فرهنگی دینی را انجام می دهند امید است با انعقاد تفاهم نامه  های مشترک با واحد فرهنگی و حمایت بتوانیم با همدلی، همفکری و همکاری حوزه علمیه خدمات ارزشمندی را در بحث حمایتی و فرهنگی برای خانواده های امداد انجام دهیم .

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی نظیر برگزاری دوره‌های آموزش سبک زندگی،آموزش مهارت‌های زندگی و بهداشت روان ،تقویت باورهای دینی و...) باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌صورت حضوری و غیرحضوری برای مددجویان امداد استان اجرایی می‌شود، افزود: باتوجه به شیوع کرونا این کلاس ها در بستر مجازی در حال اجرا هستند و انتظار می رود حوزه علمیه خواهران و برادران استان در بحث برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه های دینی، فرهنگی و روانشانسی در بحث اعزام اساتید کمک کار کمیته امداد باشند.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه تسریع در جهت امر خدمت رسانی بیشتر و کیفیت ارائه خدمات مطلوب به سالمندان تحت حمایت پرونده های مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار می شود، گفت: قدردان اعلام آمادگی مدیر حوزه علمیه خواهران استان جهت پذیرش 30درصد از پرونده های سالمندان تجت پوشش امداد استان هستیم.

 

وی با بیان اینکه با اتخاذ تصمیماتی مبنی بر واگذاری پرونده سالمندان به مراکز نیکوکاری بخشی از کار به دست مردم گره گشایی می شود، اذعان کرد: ظرفیت واگذاری 50درصدی پرونده های سالمندان به مراکز نیکوکاری و حوزه های علمیه در کمیته امداد استان وجود دارد.

 

حجت الاسلام عالیشاه به تعطیلی منابر در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: برای خانواده های روحانیون در پی لغو سخنرانی ها و مراسم ها در بحث تامین معیشت دچار مشکل شدند و تلاش داریم با همراهی حوزه های علیمه خواهران  و برادران، تعداد 15روحانی در سطح استان شناسایی و خدمت این خانواده ها برسیم و بسته های معیشتی در کنار دلجویی آنان با حفظ کرامت به این خانواده ها اهدا شود.

 

وی به فعالیت مراکز نیکوکاری فرهنگی درادارات آموزش و پرورش 33شهرستان مازندران اشاره کرد و خاطرنشان شد: همچنین تعدادی مراکز فرهنگی نیکوکاری در حوزه های علمیه تشکیل شد و آمادگی داریم در هر شهرستان یک مرکز نیکوکاری حوزه علمیه را داشته باشیم.

کد خبر 1002008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha