پیشنهاد اولین اجرای جشنواره تئاتر سردار آسمانی در روستای «قنات ملک»

نیلی گفت: پیشنهاد می کنم اولین اجرای جشنواره تئاتر سردار آسمانی، در روستای سردار سلیمانی «قنات ملک» اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حمید نیلی چهارشنبه (19 آذر) در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی همراه با رونمایی از پوستر گفت: آغاز سال که بحث میزبانی استان کرمان برای تئاتر سردار آسمانی پیش آمد، تجربه ای به صورت محدود در سال گذشته داشتیم و با توجه به اینکه سردار سلیمانی در دل همه هنرمندان جا دارند، به نوعی سال گذشته استقبال خوبی شد و مقرر شد دبیرخانه جشنواره امسال نیز کار خود را آغاز کند و به شکلی برگزار شود که جریان سازی خود را داشته باشد.

 

 

 

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کشور با بیان اینکه در این حوزه دو جشنواره وجود دارد که تکلیف آن مشخص است، یکی جشنواره مقاومت و دیگری جشنواره سردار آسمانی، افزود: استقبال بسیار خوبی بود و الان یکی از نکاتی که در حوزه نمایشنامه داریم، نبود متن است و یکی از نقاط هدف گذاری شده در این جشنواره، بحث نمایشنامه نویسی است زیرا شاکله یک نمایشنامه با نمایشنامه نویسی خوب آغاز خواهد شد.

 

 

 

وی افزود: یکی از نکات برجسته جشنواره سردار آسمانی، حضور در روستاها و جاهایی است که شاید از نعمت سالن تئاتر بی بهره هستند لذا صحنه سیار پیش برای محل ها و روستاهایی که سالنی وجود ندارد، پیش بینی شده و پیشنهاد می کنم اولین اجرا در روستای سردار سلیمانی «قنات ملک»باشد.

 

 

نیلی با بیان اینکه در شرایط کرونا باید رعایت پروتکل های بهداشتی را هم مد نظر قرار داد، در ادامه گفت: ما بنا داریم در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور هنرمندان درجه یک کشور را داشته باشیم و با توجه به اینکه مقرر شد سالانه این اتفاق بیفتد، به نظر بنده امسال سال مهمی برای حوزه تبلیغ در این عرصه است.

 

 

 

وی افزود: با توجه به اینکه نفوذ تئاتر خیابانی در اجرا و کلام در کل کشور مشخص هست، می تواند با رویکرد مقاومت و با رویکرد خود سردار سلیمانی، سالانه مانند جشنواره ها در تقویم وزارت ارشاد قرار بگیرد لذا تبلیغات در این حوزه مهم است.

 

 

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کشور ادامه داد: اگر امسال در حوزه تبلیغات این اتفاق بیفتد و با تمام قوا کار انجام دهیم برای سال های بعد تبلیغ خاصی نمی خواهد و فقط در حد فراخوان است و چون جا افتاده قطعاً با جریان سازی بیشتری روبرو خواهیم بود.

 

 

 

وی با پیشنهاد اینکه مانند سال گذشته افتتاحیه را از مزار مطهر شهید سلیمانی شروع کنیم، اظهار کرد: تئاتر خیابانی، تئاتری است که ما در معرض مخاطب قرار می گیریم پس اگر کار با قدرت اتفاق بیفتد، نفوذ کلام و موضوع و محتوا رسوخ می کند و اتفاقات جدی تر خواهد افتاد.

کد خبر 1002040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha