سازمان اتکا ظرفیت هایی خوبی برای ایجاد اشتغال جوانان ایلامی دارد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اتکا از ظرفیت هایی که در شهرستان دهلران در اختیار دارد می تواند زمینه اشتغال جوانان و تولید را در این منطقه فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «بهزاد علیزاده» در نشست با مدیر عامل سازمان اتکای کشور در محل کشت و صنعت اتکا در دهلران، اظهار کرد: استفاده مطلوب و بهینه از اراضی کشاورزی متعلق به سازمان اتکا در شهرستان که بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: اراضی کشاورزی می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه را فراهم کند و سازمان اتکا می‌تواند در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد مؤثر باشد.

 

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات خوبی در این جلسه با نظر مساعد مدیر عامل سازمان اتکا از جمله تنوع کشت، تغییر و اصلاح کشت محصولاتی که در منطقه انجام می‌شود و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی با جدیت در دستور گار قرارگرفت.

 

علیزاده افزود: قرار است مزیت‌های منطقه را در حوزه صنایع تبدیلی برنامه ریزی و روی تولید ماکارونی در منطقه و احداث صنعت بسته بندی کار شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه دام و طیور تصمیمات و دستوراتی صادر شد که امیدواریم در آ ینده بتوانیم از خیر و برکت این تصمیمات برای مردم منطقه بهره مند شویم

 

وی گفت: میزان اراضی در اختیار اتکای شهرستان حدود سه هزار و ۳۰۰ هکتار است که امسال دو هزار و ۳۰۰ هکتار آن زیر کشت رفته و اغلب کشت گندم می‌باشد.

 

علیزاده با اشاره به مشغول به کار بودن یکصد نفر از نیروهای بومی در اتکای دهلران خاطرنشان کرد: با توجه به تغییری که در نوع کشت و تنوع کشت و ایجاد صنایع تبدیلی مد نظر است امیدواریم که ظرفیت اشتغال برای جوانان منطقه بیشتر شود.

 

کد خبر 1002119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha