مساجد» «اتاوا» برنامه های مجازی متمرکز بر جوانان و نقش زنان در اسلام برگزار می کنند

مساجد اتاوا برنامه های مجازی از جمله برنامه های متمرکز بر جوانان و دانش آموزان با موضوع نوع رفتار در دوران همه گیری کرونا و همچنین برنامه هایی در مورد زنان و نقش و مسئولیت هایی که در اسلام دارند در هفته های آتی برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «capitalcurrent»، مساجد اتاوا از ماه ژوئن برای نیایش و عبادت نمازگزاران بازگشایی شدند، اما این بدان معنا نیست که همه چیز کاملا به حالت قبل از همه گیری کرونا برگشته است.

 

به عنوان مثال از افراد مسن که آسیب پذیری بیشتری نسبت به ویروس کرونا دارند خواسته شده است که در خانه نماز بخوانند و بیشتر فعالیت های مساجد به صورت آنلاین انجام می شود.

 

هنوز هم مردم راه هایی برای کنار آمدن با این واقعیت جدید پیدا کرده اند که از آن جملخه می توان به محدود کردن تعداد افراد برای عبادت های حضوری در یک زمان اشاره کرد.

 

طبق اعلام انجمن مسلمانان اتاوا (OMA)  که یک سازمان خیریه اسلامی و مکانی است که مسجد اتاوا در آن قرار دارد حدود 100 هزار  مسلمان در اتاوا زندگی می کنند.

 

در انتاریو با دستورالعمل های ایالتی ،مکان های عبادی از جمله مساجد در روز 12 ژوئن بازگشایی شدند ، اما تعداد حاضران به 30 درصد ظرفیت محدود شد.

 

مساجدی که درهای خود را به روی نمازگزاران باز کردند ، فاصله فیزیکی ، فراهم کردن تجهیزات بهداشتی و تشویق حاضران  برای آوردن سجاده های شخصی را در دستور کار خود قرار دادند.

 

«محمد سلیمان»،امام جماعت مسجد اتاوا در این باره می گوید: برنامه های مجازی از جمله برنامه های متمرکز بر جوانان و دانش آموزان با موضوع نوع رفتار در دوران همه گیری کرونا و همچنین برنامه هایی در مورد زنان و نقش و مسئولیت هایی که در اسلام دارند در هفته های آتی برگزار خواهند شد.

کد خبر 1002148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha