۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

موسوی گفت: با توجه به شعار سال جهش تولید و منویات مقام معظم رهبری، از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال جاری ۱۴ واحد دیگر نیز افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید علی موسوی» شامگاه (چهارشنبه ۱۹ آذر) در آئین بهره‌برداری از واحد صنعتی تولید تابلوهای برق که در شهرک صنعتی آبادان برگزار شد، با بیان اینکه این واحد صنعتی سالیان سال متروکه بود و جزء واحدهای راکد به‌شمار می‌رفت اظهار کرد: این واحد به همت شرکت سازه صنعت الکتریک اروند و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسیده و میزان سرمایه‌گذاری آن ۵۰ میلیارد ریال است که اعتبار آن از طریق بخش خصوصی فراهم شده و انواع تابلو برق را برای نیاز منطقه و کشور تولید می‌کند.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از اشتغالزایی برای بیش از ۴۰ نفر در این واحد‌ صنعتی خبر داد و افزود: این شرکت برای ۱۹ نفر به صورت مستقیم و ۲۸ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و امیدواریم با بهره‌برداری از آن علاوه بر تامین نیاز منطقه، استان و کشور در بحث تابلوهای برق، امکان صادرات به کشور عراق به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران را نیز فراهم کند.

 

وی همچنین از افتتاح پانزدهیمن واحد صنعتی از مجموع پروژه های معاونت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها در راستای افتتاح واحدهای صنعتی دیگر در منطقه انجام شده است.

 

موسوی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ واحد صنعتی و تولیدی به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی دیگر نیز در این منطقه افتتاح می‌شود تا تعداد واحدهای بهره‌برداری شده در سال جهش تولید به ۳۰ شرکت تولیدی و صنعتی برسد.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد واحدهای آماده بهره‌برداری ۱۱ واحد در شهرک صنعتی آبادان و پنج واحد نیز در شهرک صنعتی خرمشهر مستقر هستند ابراز کرد: برای این ۱۶ واحد صنعتی آماده بهره‌برداری در آبادان و خرمشهر ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که برای ۴۳۲ نفر به صورت مستقیم و ۸۷۸ نفر به صورت غیرمستقیم ظرفیت اشتغال ایجاد می‌شود.

 

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: این پروژه ها در حوزه‌های مختلف از جمله پوشاک، مواد غذایی، انوان گرانول، مواد پلیمری، مواد معدنی، لوازم الکترونیکی، صندوق پست و دستگاه‌های کارتخوان است.

 

وی یاد آور شد: منطقه آزاد اروند با بهره برداری از این تعداد پروژه در سال جهش تولید نه تنها در مناطق آزاد کشور بلکه بین سایر استان‌ها به عنوان یک الگو و منطقه عملگرا به فرمایشات مقام معظم رهبری تبدیل می‌شود.

 

کد خبر 1002155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha