عملیات اجرایی طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) با احداث صحن بزرگ آغاز می شود

حجت الاسلام مجیدی گفت: نخستین پروژه ای که به صورت عملیاتی در طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) ساخت آن آغاز می شود، صحن بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» شب گذشته (چهارشنبه 19 آذر) در حاشیه جلسه کارگروه طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) قزوین بیان کرد: این جلسه بعد از 2 تا سه هفته تعطیلی به دلیل شرایط کرونایی در محل بقعه امامزاده حسین (ع) برگزار و مصو بات قبلی و نیازسنجی ها در طرح بررسی و انجام شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: دستگاه هایی که متولی این حوزه هستند نیازهای خود را در پروژه اعلام کردند که این امر به دفتر فنی استانداری اعلام شده است که ان شاالله بررسی شود و  فضاهای لازم در طرح در حال بررسی است.

 

وی عنوان کرد: بحث تملک واحدهایی که در این طرح قرار دارند، آغاز شده است و با توجه به شرایط اقتصادی، مالکان مجاور امامزاده حسین (ع) به دلیل نوسانات قیمت ملک، خیلی همراهی نمی کردند ولی 2 تا سه ملک در این هفته همکاری کردند و کار تملک انجام شد و در وا قع کار در این حوزه آغاز شد.

 

حجت الاسلام مجیدی اعلام کرد: مواردی هم در تسریع روند اداری بین دستگاه هایی که در ساماندهی امامزاده دخیل هستند، به تصویب رسید و مقرر شود فرایندها با توافقات کوتاه شده تا سرعت اجرایی طرح افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: نقشه های فاز یک طرح توسعه امامزاده حسین تکمیل شده و فاز 2 معماری صحن است و اولین پروژه ای که به صورت عملیاتی ساخت آن آغاز می شود صحن بزرگ است که قرار شد شروع شود و ان شاالله بحث معماری و فنی تصویب و اجرا می شود.

 

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: در خصوص تملک واحدهای مسکونی در طرح توسعه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) کارشناسان رسمی دادگستری مشخص شدند.

 

«محمد قاسمی» خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی به عنوان صیانت کننده از حقوق عامه قصد ندارد افراد به صورت غیرارادی در این طرح مشارکت کنند و خوشبختانه از اجرای آن استقبال شده است.

 

وی یادآور شد: پروژه عظیم است و فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و پزشکی در این طرح باید دیده شود که امیدواریم با تداوم این جلسات و نگاه بالایی که دستگاه های اجرایی به این پروژه دارند، این طرح تسریع یابد و انشالله مردم هم همکاری کنند تا طرح را به سرانجام رسانیم.

 

کد خبر 1002189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha