دبیرخانه رواق ترنج طرح ملی «ایران قوی» به استان اردبیل سپرده شد

سقاء گفت: دبیرخانه رواق ترنج در رشته هنرهای تجسمی طرح ملی «ایران قوی» به استان اردبیل سپرده شد و استان مفتخر به برگزاری باشکوه این جشنواره با مشارکت هنرمندان مسجدی سراسر کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (20 آذرماه) در جلسه هماهنگی جشنواره ترنج کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: دبیرخانه رواق ترنج در رشته هنرهای تجسمی طرح ملی «ایران قوی» به استان اردبیل سپرده شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: طرح ملی «ایران قوی» در 3 شبستان، 12 رواق و 40 عنوان برنامه با مشارکت کانون های مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: زبان هنر بهترین روش برای بیان رویدادهای مناسبتی که همیشه مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار می گیرد و می تواند مرجع مهمی برای جذب این اقشار به مساجد نیز شود.

 

سقاء اظهار داشت: تاکنون هنرمندان رشته های مختلف کانون های مساجد استان در قالب بانک اطلاعات جمع آوری شده است و هم اکنون نیز دبیرخانه این جشنواره مهم هنری به استان اردبیل سپرده شد که امیدواریم بتوانیم با مشارکت هنرمندان بتوانیم این جشنواره را با قدرت و قوت خوب برگزار کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: هم افزایی دستگاه های فرهنگی و هنری استان اردبیل در جشنواره نیز از دیگر پتانسیل های استان برای برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: علاقمندان برای مشارکت در این جشنواره می توانند به سامانه بچه های مسجد مراجعه کنند.

 

در ادامه این جلسه، «غریب منوچهری» با اشاره به اینکه کانون های مساجد ظرفیت بزرگی در برپایی چنین رویدادهای هنری در کشور دارند، تاکید کرد: مسجد از زمان صدر اسلام تاکنون مرجع و کانون تقویت جایگاه فرهنگی و هنری جامعه را برعهده داشته و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با رشد بسیاری از مراکز فرهنگی همچنان در جامعه نقش آفرینی می کند.

 

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ریشه فکری هنرمندان کشور مانوس با دین و اسلام هست و تاکنون آثار بسیار خوبی در حوزه دینی به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

 

وی بیان کرد: انجمن های تخصصی رشته تجسمی استان آمادگی کامل برای مشارکت در این جشنواره ملی را دارند.

 

کد خبر 1002282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha