تحقق رشد و توسعه در سایه جذب فرصت های سرمایه گذاری /سرمایه گذاران توان خود را بر تولید متمرکز کنند

خادمی با بیان اینکه موضوع واگذاری طرح های راکد به سرمایه گذار جدید با جدیت پیگیری شود، گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی نسبت به اجرای تعهدات خود پایبند باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی» امروز(20 آذر) در جلسه بررسی احیاء مجدد چهار واحد بزرگ اقتصادی استان، اظهار داشت: جذب فرصت های سرمایه گذاری می تواند نقش مهمی در تحقق رشد و توسعه استان داشته باشد.

 

استاندار لرستان با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده خدادادی در استان لرستان، افزود: بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها می تواند بستر تقویت اشتغال وبهبود وضعیت اقتصاد مردم استان باشد.

 

وی تصریح کرد: جلسه امروز به منظور بررسی راهکارها برای رفع مشکلات و احیا مجدد واحد های تولید شرکت تولید خمیر مایه لرستان، کفش غزال و شرکت تولید لوله و الیاف بهراد شهرستان دورود و شرکت فرتاک بروجرد برگزار شد.

 

خادمی اظهار داشت: مشکلات این ‌واحد های تولیدی بیشتر در زمینه دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن، واگذاری به سرمایه گذار جدید، بدهی مالیاتی، بیمه و مسائل حقوقی بود که مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

 

وی ادامه داد: همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط، بانک های عامل و سرمایه گذاران این واحد‌ها در جهت رفع مشکلات بسیار اثرگذار خواهد بود .

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی باید به تعهدات خود پایبند باشند و توان خود را بر تولید و ایجاد اشتغال در استان متمرکز کنند .

 

وی افزود: به منظور رفع مشکل تسهیلات واحد های تولیدی و صنعتی، رایزنی هایی با چند بانک عامل صورت گرفته و بانک رفاه کارگران و پاسارگاد برای اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری در طرح های دارای توجیه اقتصادی استان اعلام آمادگی کرده اند که باید از ظرفیت ایجاد شده استفاده شود .

 

خادمی با اشاره به اینکه رفع مشکلات واحد‌های تولیدی با بهره گیری از راهکارهای مناسب باشد، اظهار کرد: طرح های اقتصادی علاوه بر توجیه اقتصادی باید دارای توجیه فنی باشند و موضوع واگذاری طرح های راکد به سرمایه گذار جدید با جدیت پیگیری شود.

 

گفتنی است، این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیر کل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استان، فرمانداران شهرستان های بروجرد و دورود، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع و نمایندگان واحد های تولیدی برگزار شد.

 

کد خبر 1002292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha