دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی اصلی‌ترین عامل ابتلا مردم به کرونا است

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی را اصلی‌ترین عامل ابتلا مردم به بیماری کووید ۱۹ دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ایرج حریرچی» امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در تبریز؛ شناسایی مبتلایان بی‌اطلاع و ناقل ویروس کرونا را یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارت بهداشت دانست و اظهار داشت: این موضوع نقش بسیار مهمی در قطع زنجیره انتقال بیماری دارد.
 
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی را اصلی‌ترین عامل ابتلا مردم به بیماری کووید 19 دانست و خاطرنشان کرد: اعمال سختگیرانه محدودیت‌ها و اجرای قانون در برابر افراد متخلف باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خوشبختانه آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید 19 در استان آذربایجان‌شرقی، کاهش یافته است، اظهار داشت: میانگین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به 32 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم با اجرای هر چه بهتر طرح ملی شهید سلیمانی، بتوانیم تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به کمترین میزان ممکن برسانیم.
 
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی کشور برای تمامی مردم ایران اسلامی، امنیت و آسایش به ارمغان آورده است، یادآور شد: تمام مسوولان درگیر در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا باید با تمام توان و امکانات، یاریگر اجرای طرح محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی باشند.
 
حریرچی در ادامه با قدردانی از افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه افزود: هرگونه عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، وضعیت را تغییر داده و روزهای ناگواری را در صورت آغاز موج چهارم کرونا به همراه خواهد داشت.

وی از اقدامات اثربخش استان آذربایجان شرقی در زمینه کمک مومنانه و معیشتی به اقشار نیازمند نیز قدردانی کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر خیران و سازمان‌های حمایتی به نیازمندان در شرایط سخت کنونی شد.

 

 

کد خبر 1002345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha