باید منتظر یک پیک سخت دیگر باشیم

کلانتری گفت: چون بیماری شرایط ریشه ای دارد و فصل سرمای شدید که مشکل تهویه را با بستن درها پیش می آورد، اگر به خوبی مسائل را رعایت نکنیم باید منتظر یک پیک سخت دیگر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۰ آذر) در نشست استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد: یک تلاش سنگین، سخت و همه جانبه توسط مردم، سازمان ها، گروه های محتلف، صنوف، بازاریان و شبکه درمان انجام گرفت تا از ورود یک فاجعه و یک بحران خاص پیشگیری شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تلاش عمومی، جمعی و منسجم در اکثر قاطع کشور جواب داد و در استان ما هم خیلی خوب نتیجه داد، اما این پایان کار نیست و یاید بیش از گذشته رعایت کنیم و هوشیار باشیم.

 

وی ادامه داد: رسیدن به این نقطه فرصتی فراهم کرده که توسط دانشگاه علوم پزشکی با یک برنامه ریزی، فرصت ضدعفونی و گندزدایی، بازسازی، استراحت و ریکاوری و محل تنفسی برای نیروها و کارکنان، پرستاران و شبکه درمان باشد.

 

کلانتری یادآور شد: چون بیماری شرایط ریشه ای دارد و فصل سرمای شدید که مشکل تهویه را با بستن درها پیش می آورد اگر به خوبی مسائل را رعایت نکنیم، باید منتظر یک پیک سخت دیگر باشیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، احتمال قرار گرفتن استان در پیک زمستانه کرونا دور از انتظار نیست، گفت: در صورت همراهی نکردن مردم و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی با تشدید شرایط در زمستان، شاهد وضعیتی بسیار نگران کننده خواهیم بود.

 

وی گفت: اگر ساده انگاری و عادی نگری در زمینه کرونا صورت گیرد، قطعا وضعیت قرمز برمی گردد و شدت بیشتر می شود و این تحلیل ستاد است.

 

کلانتری یادآور شد: حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد مبتلایان را مسئله دورهمی در خانواده ها به خود اختصاص داده که مهم ترین نقطه آسیب است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چون روز پرستار نزدیک است باید از همه پرستاران تجلیل شود و همچنین برنامه ای تعریف شده به منظور این مناسبت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی کرونا برپا شود که نمایندگانی از بیمارستان ها در آن حضور داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: باید همکاران ما در شهرها و مناطقی که قرمز است از جمله دنا و باشت به هشدارهای لازم توجه کنند.

 

کلانتری به مسئله اجرای کامل و خوب طرح محله محور شهید سردار سلیمانی تاکید کرد و گفت: از مناطقی که وضعیت قرمز دارند در فرصتی که پیش آمده استفاده شود و به صورت نقطه زنی و لکه گیری مناطق پرخطر شیوع کرونا از جمله باشت، دنا، پاتاوه، دیشموک و زیلایی مدیریت شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آخرین وضعیت اکسیژن در بیمارستان های استان اشاره کرد و از تامین کمبودها با نصب دستگاه جدید اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن در بیمارستان هایی که کمبود دارند خبر داد.

 

وی یادآور شد: به زودی از سه مرکز تولید اکسیژن در بیمارستان‌ های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت بهره برداری می ‌شود.

 

کلانتری گفت: در حوزه دارو اقدامات خوبی شده و تلاش می کنیم تا داروهای بیماران خاص هم تامین شوند و مشکل و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ۴۸۱ بیمار در بیمارستان به ۲۷۰ بیمار رسیده و نیازمند توجه بیشتر به دستورالعمل هاست و در همین رابطه اقدامات خوبی نیروی انتظامی در کنترل ترافیک و ترددها داشته است.

 

وی به پیشگیری از تجمعات، مراسمات عروسی، ترحیم، دورهمی ها و تردد انبوه در بازار تاکید کرد.

 

کلانتری از مردم، صنوف، بازاریان و کادر درمان به خاطر همراهی و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در دو هفته گذشته تقدیر کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهبود شرایط استان، افزود: وضعیت در دو شهرستان باشت و دنا همچنان قرمز است که برای مهار آن باید عزم جدی گرفته شود.

 

وی به مسئله توزیع برخی کلاها در باز به روشی که باعث ازدهام و تجمع جمعیت نشود تاکید کرد.

 

کلانتری گفت: همه باید تلاش کنیم تا مناطقی که قرمز هستند به نارنجی و آنجایی که نارنجی است به زرد و سپس به سفید برگردند و زمینه برای فعالیت های اقتصادی فراهم شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح محله محور شهید سلیمانی را اقدامی جدی برای کنترل بهتر این بیماری در روز‌های اخیر دانست و همراهی مردم با این طرح تا ریشه کنی کرونا را یک ضرورت خواند.

 

وی گفت: براساس گزارش‌ها تجمعات در مجالس مختلف، تردد در مکان‌های شلوغ و دور همی‌ها سه عامل مهم در گسترش کرونا و بروز خسارات جبران ناپذیر در این ایام بوده است.

کد خبر 1002395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha