طرح های عمرانی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر افتتاح می شود

استاندار خراسان شمالی گفت: طرح های عمرانی با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شیروان تا دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «محمدعلی شجاعی» عصر پنج شنبه (20 آذرماه) در جلسه شورای اداری شیروان با محوریت بررسی وضعیت پروژه های عمرانی و رسیدگی به مشکلات این شهرستان اظهار داشت: آنچه ابلاغ شده بر اساس اولویت بندی طرح ها و خصوصا طرح های بالای ۹۰ درصد بالای پیشرفت فیزیکی تا دهه فجر باید به اتمام برسد تا زودتر مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

 

استاندار خراسان شمالی گفت: پروژه های معطل مانده عمران شهری حتما باید زودتر به اتمام برسد، شیروان از لحاظ خدمات عمرانی شهری از سایر شهرهای دیگر عقب است.

 

شجاعی با بیان اینکه بودجه شهرداری شیروان در سال جاری با ۵۴۰ میلیارد ریال بسیار کم است، افزود: از این میزان کمتر از ۵۰ درصد یعنی ۲۵۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه عمرانی است که سرانه خدمات رسانی سالانه به هر شهروند این شهر سه میلیون ریال بسیار پایین است و باید خدمات عمرانی بهتری در شهر صورت گیرد و با توجه به عبور سالانه ۲۰ میلیون مسافر از این مسیر حتما برای کمربندی جدید این شهر طرح ویژه صورت گیرد.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه طولانی شدن طرح ها باعث گلایه مندی مردم و پیگیری آنان می شود، گفت: پارک ساحلی شیروان موجب ترس و دغدغه مردم شده و حتما باید با جدیت دنبال شود و اطمینان خاطر به مردم داده شود.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم گفت: طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد این شهرستان نیاز به تامین اعتبار دارد که این طرح ها شامل ورزشی، آب، راه، فرهنگ و هنر و شهری است.

 

غلامرضا هوائی اظهار داشت: برای ساختمان نیمه تمام بخشداری و سالن اجتماعات فرمانداری ۲.۵ میلیارد ریال اعتبار لازم است و همچنین سالن ارشاد شهرستان که ضروری است تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 

معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تصویب ۶ میلیارد ریال برای بیمارستان آیت الله هاشمی و امام خمینی(ره) این شهرستان از محل اعتبارات ملی گفت: برای طرح های آبرسانی روستاها و مجتمع های آبرسانی ۴۴ میلیارد ریال، جابجایی تیرهای معابر روستایی شیروان ۲ میلیارد ریال، راه روستایی قلهک ۴ میلیارد ریال، تکمیل پل علی محمد ۵ میلیارد ریال، سدگلیل و قلندرآباد جهت جلوگیری از هدررفت آب ۵ میلیارد ریال، مجتمع گاوداری ۲ هزار راسی ۵ میلیارد ریال، پاسگاه مرزی سه میلیارد ریال و  موزه سه میلیارد ریال تصویب شد.

 

فرماندار شیروان هم گفت: علیرغم کمبود اعتبارات، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و گلخانه ۱۰۰ هکتاری بزرگترین گلخانه کشوری، گاوداری ۱۰ هزار راسی و گاوداری ۲ هزار راسی با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

 

امین رضا مرآتی اظهار داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله طرح های شهرسازی و شهرداری در اولویت است.

 

وی گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با کارمزد ۶ درصد جذب شد که اشتغالزایی بسیار خوب و طرح های خوبی انجام شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1002408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha