پژوهش نشانه حرکت علمی هر جامعه است

حجت الاسلام باقری ارومی پژوهش و رشد علمی را نشانه حرکت علمی هر جامعه دانست و گفت: این که دشمنان ما یک چهره علمی مثل شهید فخری زاده را حذف می کنند نشان از رشد علمی روزافزون ما دارد که دشمن از آن می ترسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» که به علت محدودیت های کرونایی برای سومین هفته متوالی از طریق برنامه پیام جمعه با مردم سخن می گفت، با اشاره به تعطیلی نماز جمعه گفت: هر چند نماز جمعه تعطیل است اما برکات روز جمعه تعطیل نیست و ما باید از روز جمعه که روز خاص عبادت و لحظه لحظه شب و روز آن پر از معنویت و خیر و برکت است استفاده کنیم.

 

امام جمعه اسالم درگذشت حضرت آیت الله یزدی را تسلیت گفت و افزود: ایشان یک چهره جامع در تاریخ انقلاب اسلامی بودند و در سنگرهای مختلفی همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و سال ها در سنگر نماز جمعه برای دفاع از انقلاب و حریم معارف اسلام و اهل بیت زحمت کشیدند که علو درجات را برای ایشان از درگاه خداوند منان مسئلت می کنم.

 

وی با گرامیداشت بیست و پنجم آذرماه روز پژوهش، تصریح کرد: پژوهش و تحقیق در کنار تحصیل باعث کاربردی شدن علوم می شود و اگر در دانشگاه و آموزش و پرورش و حتی حوزه های علمیه پژوهش نهادینه شود، علوم مختلف جنبه کاربردی تری پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی پژوهش و رشد علمی را نشانه حرکت علمی هر جامعه دانست و گفت: این که دشمنان ما یک چهره علمی مثل شهید فخری زاده را حذف می کنند نشان از رشد علمی روزافزون ما دارد که دشمن از آن می ترسد.

 

خطیب نماز جمعه اسالم اضافه کرد: پس از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف علمی، ارائه مقالات معتبر، اکتشافات و اختراعات علمی رشد بسیاری داشته ایم و در علومی نظیر ژنتیک، سلول های بنیادی و دانش هسته ای در منطقه و جهان دارای رتبه های بسیار بالایی هستیم.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه،اظهارکرد: وحدت به معنای یکی شدن نیست و هیچکس از وحدت چنین معنایی را قصد نمی کند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه وحدت به معنای اتحاد و یکصدایی است، افزود: باید از حوزه و دانشگاه ما یک صدا بیرون بیاید و آن صدای پیشرفت اسلام و انقلاب باشد.

 

وی تصریح کرد: اگر در زمینه علوم مختلف بین حوزویان و دانشگاهیان تعاملات علمی و همفکری های سازنده صورت بگیرد به جایگاه واقعی وحدت دست می یابیم.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به مشکلات تیم فوتبال الماس این بخش، خاطرنشان کرد: این تیم در رده پایه نوجوانان بسیاری را بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری از جوانان « تحصیل، تهذیب، ورزش » تربیت می کند و توانسته به مقام قهرمانی لیگ برتر نوجوانان استان گیلان دست یابد ولی متاسفانه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند که حمایت مسئولین ورزش شهرستان تالش و گیلان را می طلبد تا بار دیگر شاهد درخشش های شان باشیم.

کد خبر 1002448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha