گرگان در وضعیت نارنجی قرار گرفت/ جزئیات فعالیت مشاغل در ۶ شهر نارنجی گلستان

فاضل بابیان اینکه با اجرایی محدودیت های کرونایی در سطح استان شیب شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، کلاله، آزادشهر و مراوه تپه در وضعیت هشدار(نارنجی) قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (جمعه ۲۱ آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای محدودیت های کرونایی در سطح استان شیب شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است و در حال حاضر گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، کلاله، آزادشهر و مراوه تپه در وضعیت هشدار(نارنجی) قرار گرفتند و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بابیان اینکه با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم امیدواریم این شرایط تداوم پیدا کند، ادامه داد: در حال حاضر529 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند.

 

فاضل یادآور شد: این عدد نسبت به هفته گذشته با کاهش چشمگیری داشته است ولی  متاسفانه از این تعداد ۱۰۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 54 بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

وی بابیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا در استان گلستان 16 هزار و 181 فرد مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته است، افزود: متاسفانه در  ۲۴ ساعت گذشته 9 گلستانی بر اثر کووید۱۹ جان باختند.

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد:  در شهرهای با وضعیت نارنجی محدودیت مشاغل گروه سه و چهار در این شهرها اجرا می شود که جزییات آن از سوی ستاد ملی کرونا، اعلام خواهد شد و همچنین در این شهرها کارکنان دولت با یک دوم ظرفیت حضور خواهند داشت و تمامی آموزشها به صورت غیرحضوری در نظر گرفته می شود.

 

فاضل بابیان اینکه براساس مصوبه ستاد کرونا به مدت دو هفته اقامه نمازجمعه و مراکز مذهبی تعطیل است، یادآور شد: در شهرهای قرمز نیز همه مشاغل به جز مراکز درمانی، داروخانه ها، مراکز امدادرسانی و نجات و تامین(اورژانس، آتش نشانی و غیره)، سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای تامین مایحتاج ضروری، مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی تعطیل هستند.

 

وی بیان کرد: در شهرهای قرمز کارکنان دولت با حدود یک سوم کارکنان در محل کار حضور می شوند و تمامی آموزش ها به صورت غیرحضوری است و تردد خودروها با پلاک بومی در این شهرها مجاز است اما خودروهای غیربومی مجوز تردد در این شهرها را ندارند.

 

گفتنی است، به جز مشاغل گروه یکم که در وضعیت قرمز و نارنجی فعال بودند تمام مشاغل گروه دوم شامل پاساژ، مراکز خرید، مال های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه ها، کاهش زمان فعالیت شرکت ها و انجام امور کاری، مساجد و مصلی ها، قنادی با فروش شیرینی تر، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری (اغذیه فروشی، رستوران ها، آش و حلیم و مشابه)، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت، وسایل بازی و اسباب بازی در فروشگاه های تخصصی، بازارهای موقت، فروش لوازم خانگی (عمده فروشی و خرده فروشی) ، خدمات چاپ دیچیتال، چاپ وفعالیت های خدماتی وابسته به چاپ، تزئینات داخلی ساختمان، عمده فروشی، خرده فروشی کالاهای تزیینی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی انواع پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، عمده فروشی و خرده فروشی، فروش کیف و کفش(عمده فروشی و خرده فروشی)، فروش لوازم التحریر (عمده فروشی و خرده فروشی)، خیاطی، خرازی (عمده فروشی و خرده فروشی)، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، قنادی و شیرینی پزی (شیرینی خشک)، خشکبار عمده فروشی و خرده می توانند پس از مصوبه ستاد ملی کرونا در شهرهای نارنجی به فعالیت خود ادامه دهند.

 

کد خبر 1002469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha