آمریکا در جهان قدرت اقناع سازی خود را از دست داده است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: ۱۶ آذر در ونزوئلا و ۲۸ مهر امسال در بولیوی انتخابات برگزار شد و باز هم جبهه ضدآمریکایی رای آورد و پیام این ۲ شکست در حیات خلوت آمریکا بیانگر آن است که آمریکا در جهان قدرت اقناع سازی خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۲۱ آذر حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ترور شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشور را ناجوانمردانه برشمرد و گفت: ما خواستار انتقام سخت از عاملان و آمران این جنایت هستیم تا دشمن دیگر هوس تکرار چنین جنایتی را نکند.
 

 



امام جمعه کهنوج تصریح کرد: تصویب دو فوریتی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها جای تشکر دارد و تصویب این طرح از یک سو دست دولت را بازتر می کند و از سوی دیگر برگه های برنده بیشتری را روی میز دولت قرار می دهد.






وی با بیان این مطلب که مطالبات رهبر معظم انقلاب باید در تصویب بودجه 1400 در نظر گرفته شود، تاکید کرد: اول کسری بودجه است که باید چاره جویی صورت گیرد، دوم جهش تولید در ابعاد مختلف اعم از مسکن، کشاورزی و صنعتی، سوم افزایش سرمایه گذاری دولتی و نهادهای عمومی و چهارم ضرورت حمایت از اقشار محروم جامعه است.





حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به ۲ رویداد اخیر در آمریکا جنوبی، ابراز کرد: 16 آذر در ونزوئلا و 28 مهر امسال در بولیوی انتخابات برگزار شد و باز هم جبهه ضدآمریکایی رای آورد و پیام این ۲ شکست در حیات خلوت آمریکا بیانگر آن است که آمریکا در جهان قدرت اقناع سازی خود را از دست داده است.




خطیب جمعه کهنوج مسئله نفوذ را از دغدغه های رهبری دانست و خاطرنشان کرد: نفوذ اقتصادی، امنیتی، فکری، سیاسی و جریانی از انواع نفوذ هستند.





وی با بیان این مطلب که خداوند در قرآن کریم می فرماید؛ ای کسانی که ایمان آورده اید از گام های شیطان پیروی نکنید، بیان کرد: اولین گام شیطان وسوسه است که حضرت آدم و هوا به این وسوسه مبتلا شدند.





حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به انواع وسوسه، عنوان کرد: یکی وسوسه فکری است و شامل افکاری بد که درباره خدا و پیامبر (ص) به ذهن انسان می آید و دیگری وسوسه عملی است که این نوع وسوسه در وضو، غسل و حتی چیزهای بی اهمیت به سراغ انسان می آید البته این یک بیماری روحی است و از طریق درمان های روان شناختی و روان پزشکی قابل در مان است.





امام جمعه کهنوج ادامه داد: سومین نوع آن، وسوسه اجتماعی است و در این نوع وسوسه بعضی ها به همه سوء ظن دارند این وسوسه از شیطان است کار مردم را باید حمل بر صحت کرد.





وی ضمن گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح که روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: شهید مفتح در اوایل انقلاب برای این که زمینه همکاری حوزه و دانشگاه بیشتر فرام شود تعدادی از دانشجویان را از تهران به قم آورد.





حجت الاسلام افشارمنش با اشاره بر لزوم حفظ وحدت حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند؛ مقصود از وحدت حوزه و دانشگاه اتحاد در اهداف و آرمان ها است.





خطیب جمعه کهنوج در خاتمه  ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله یزدی، یادآور شد: ایشان از ستون های انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه بود و اموال خود را وقف حوزه علمیه کرد.

کد خبر 1002473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha