تلاش داریم برای انتقال هنرمندانه معارف دینی کمک کار بچه هیئتی ها باشیم

معصومی گرجی با بیان اینکه حوزه هنری، پایگاه هنرمندان متعهد و ارزشی است، گفت: تلاش داریم در حد بضاعت زمینه ساز آموزش بچه هیئتی ها و فعالان مسجدی جهت ورد به حوزه هنر باشیم تا شاهد تولید آثار فاخر جهت معرفی معارف دینی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امشب(21آذر) در نشست کارگروه فرهنگی هیئت بیت العباس(ع) ساری با« میثم مرادی بیناباج» معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور ضمن تحسین عملکرد این هیئت برای تربیت هنرمند متعهد انقلابی و انتقال مفاهیم قرآنی و آموزه های دینی با استفاده از ابزار هنر، گفت: این هیئت علاوه برفعالیت مذهبی در حوزه خانواده، مسائل اجتماعی هم فعال است تلاش دارد فعالیت هیئت تمام وقت باشد و صرفا به اقامه نماز و برگزاری مراسم عزاداری ماه عزای امام حسین(علیه السلام) و دیگر مناسبت های تقویمی ختم نشود.

 

رئیس حوزه هنری استان مازندران افزود: فعالان هیئت بیت العباس(علیه السلام) ساری خلاقانه و با نگاه فرهنگی هنری معارف ناب دین مبین اسلام را برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین می کنند.

 

وی خاطرنشان شد: تغییر نگاه جامعه به محله آسیب پذیر حومه هیئت بیت العباس(علیه السلام) مرهون اقدامات این هیئت است که با استفاده از ابزار هنر و تبیین هنرمندانه مفاهیم دینی زمینه جذب مردم را به مسجد فراهم کرده است.

 

معصومی گرجی با تاکید براینکه معتقد است اهداف قیام عاشورا و سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) باید با زبان هنر برای مخاطب امروزی بازگو شود، افزود: اگر ذائقه مخاطب امروز در اجرای فعالیت های مذهبی مورد توجه باشد حتما برنامه با اقبال عمومی همراه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حوزه هنری، پایگاه هنرمندان متعهد و ارزشی است، گفت: تلاش داریم در حد بضاعت زمینه ساز آموزش بچه هیئتی ها و فعالان مسجدی جهت ورد به حوزه هنر باشیم تا شاهد تولید آثار فاخر جهت معرفی معارف دینی باشیم.

 

معصومی گرجی به همکاری حوزه هنری مازندران با ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان درخصوص تئاتر بچه های مسجد اشاره کرد و افزود: از آنجاییکه این کانون ها یکی از بهترین مکان ها برای تربیت هنرمند متعهد انقلابی هستند تلاش داریم با همکاری فعالان این عرصه علاوه بر تربیت گروه های نمایشی در مساجد کمک کار این کانون ها در کسب امیتاز در ایران قوی با محوریت فعالیت های هنری باشیم.

 

به گزارش شبستان، هرکدام از اعضای کارگروه فرهنگی هیئت بیت العباس(علیه السلام) دراین نشست از ضرورت استفاده از زبان هنر برای ارائه فعالیت های فرهنگی مذهبی سخن گفتند. همچنین گزارشی از فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی این هیئت ارائه شد.

 

کد خبر 1002525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha