شهید علمدار دلجویی از خانواده شهدا و ارج نهادن به استقامت آنها را وظیفه خود می دانست

علمدار با بیان اینکه شهید مجتبی علمدار دلجویی از خانواده معزز شهدا و ارج نهادن به استقامت این عزیزان را وظیفه خود می دانست، گفت: سید مجتبی معتقد بود باید با تکریم خانواده شهدا و پیروی از سیره عملی این مردان خدایی در راه اعتلای اسلام ثابت قدم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« سید رمضان علمدار» شامگاه (21آذر) درنشست با « میثم مرادی بیناباج» معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور و  «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری استان مازندران، گفت: سید مجتبی علمدار علاو ه براینکه مداح و جانباز بود یکی از شهدای شاخص استان مازندران هم هست. سید مجتبی معتقد بود  دنیا محل گذر است و باید برای رضای خدا کار و زندگی کنیم.

 

پدر شهید  سید مجتبی علمدار با اشاره به علاقه مندی اقشار مختلف مردم در استان های مختلف کشور همانند سیستان و بلوچستان به سید مجتبی، افزود: روزی را یاد دارم عده ای از مردمان بلوچ به دیدارم آمدند و گفتند حسینیه محل زندگی شان در سیستان و بلوچستان مزین به تصاویر شهید علمدار است و همیشه صدای مداحی سید مجتبی را در مراسم های عزاداری گوش می دهند.

 

وی به اعتقادات دینی و فرهنگی فرزند شهیدش اشاره کرد و گفت: سید مجتبی قبل از عید قربان با سوز دعای عرفه را قرائت می کرد و توجه همگان را به فرازهای این دعای معنوی جلب می کرد. در آن سال ها کمتر مساجد و هیئت ها دعای عرفه را جمع خوانی می کردند و مثل الان باب نبود.

 

علمدار به علاقه مندی سید مجتبی به خانواده های شهدا و تکریم آنها اشاره کرد و یادآورشد: سید مجتبی  شب جمعه هر هفته بدون وقفه به دیدار خانواده شهدا می رفت. دلجویی از خانواده معزز شهدا و ارج نهادن به صبر و استقامت این عزیزان را وظیفه خود می دانست.

 

وی به تقارن تاریخ تولد و شهادت سید مجتبی در دی ماه اشاره کرد و افزود: فرزندش هشت سال بعد از پیروزی جنگ تحمیلی سال 1375به همرزمان شهیدش پیوست.

 

پدر شهید علمدار با بیان اینکه در گذشته کمتر مسئولی به دیدار خانواده شهدا می رفت، گفت: یاد دارد خانواده یکی از شهدای دوران دفاع مقدس که سید مجتبی و بچه هیئتی ها به دیدارشان رفته بودند، گفتند بنیاد شهید که اداره و ارگان مرتبط با شهدا است کمتر به دیدار ما می آید و یادی از ما نمی کند قدردان این حضور هستیم.

 

وی با بیان اینکه الان در سال های اخیر باب شده مسئولین و سایر گروه های سیاسی و فرهنگی و ... دیدار خانواده های شهدا را در دستور کار قرار می دهند، خاطرشان شد: سید مجتبی معتقد بود در راستای پاسداشت خون شهیدان و ادامه دادن راه این عزیزان نباید لحظه ای کوتاهی کنیم، شهدای والامقام با گذشت از رفاه و آسایش خود و سینه سپر کردن در برابر متجاوزان، اجازه تعدی و دست درازی به خاک این مرز و بوم را به دشمن ندادند. ما هم باید با تکریم خانواده آنها و پیروی از سیره عملی این مردان خدایی در راه اعتلای اسلام ثابت قدم باشیم.

 

کد خبر 1002531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha