کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دهه فجر به بهره برداری می رسد

فرماندار فاروج گفت: با تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این طرح در دهه فجر به بهره برداری می رسد و کودکان و نوجوانان شهرستان از خدمات آن برخوردار می شوند.

«ابوالحسن نجفی» فرماندار فاروج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: بهره برداری از این طرح در تمام بخش ها به جز سالن اجتماعات آن خواهد بود که اعتبار امسال این طرح یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی هم پیش از این گفته بود: پروژه فاروج با 85 درصد، جاجرم و آشخانه با ۷۰ درصد در حال اجرا است که برای تکمیل آنها ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

«فرهاد آقابیگی» افزوده بود: این طرح ها  از سال ۸۸ وارد مرحله اجرایی شده اما بهره برداری از آن به علت کمبود اعتبار و یا تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز به تاخیر افتاده است.

 

در سال 88 ساخت 18 باب کتابخانه روستایی و چهار باب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مصوب شد که سه باب از این کتابخانه ها و یک باب از مراکز کانون پرورش فکری سهم فاروج بود.

 

 جانمایی و ساخت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان  فاروج در سال 89 آغاز شد ولی به رغم اینکه مسئولان وقت، بارها از افتتاح آن در سال 90 خبر داده بودند، همچنان در پیشرفت فیزیکی 85 درصدی است.

 

بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.

 

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۱۱ هزار عضو دارد.

کد خبر 1002536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha