شرایط جدید محدودیت‌های کرونایی استان سمنان براساس رنگ بندی اعمال می شود

خجسته پور با اشاره به وضع محدودیت‌های جدید کرونایی درشهرهای استان سمنان در شهرستان‌های گفت: محدودیت‌های کرونایی از امروزتا ۲۸ آذر ماه سال جاری بر اساس رنگ جدید اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« حبیب الله خجسته پور» ظهر در جمع خبرنگاران با اعلام آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی و چگونگی اعمال محدودیت‌ها در هفته‌ی آتی دراستان سمنان گفت: محدودیت‌های کرونایی از امروز ۲۲ آذرتا۲۸ آذر ماه ۹۹ نیز بر اساس رنگ جدید اعمال خواهد شد.

 

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان سمنان تصریح کرد: سایر شهرستان های استان سمنان با توجه به رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بجز شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان که در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند، در وضعیت رنگ بندی نارنجی قرار دارند.

 

وی، فعالیت مراکز تجاری، بازرگانی و خدماتی شامل گروه‌های یک، دو و سه در طی هفته‌ی آتی مجاز و فعالیت گروه چهار را بر اساس مقررات و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان با وضعیت رنگ بندی زرد همچنان ممنوع  اعلام کردوافزود:فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و خدماتی در پنج شهرستان دیگر استان سمنان با وضعیت رنگ بندی نارنجی صرفاً برای گروه‌های شغلی یک و دو مجاز بوده و گروه‌های سه و چهار حق فعالیت در طی هفته آتی را نخواهند داشت.

 

خجسته پور در ادامه با تأکید براینکه فعالیت‌های آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در تمامی هشت شهرستان استان سمنان به صورت غیرحضوری و مجازی بوده و تمامی این مراکز در تعطیلی کامل خواهند بود ادامه داد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه، مراسم آئینی و مذهبی در تمامی شهرستان‌های استان ممنوع بوده و اقامه‌ی نماز جماعت در شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان نیز صرفاً به مدت یک ساعت و همزمان با اوقات شرعی در مساجد این سه شهرستان مجاز محسوب می‌شود.

 

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه خودروهای با پلاک شخصی ۸۶ و ۹۶ به عنوان خودروی بومی استان محسوب می شوند اضافه کرد: تردد این خودروها در سطح استان سمنان بلامانع است.

 

وی در خصوص تردد خودروها و با اشاره به اینکه تردد در سطح شهرستان‌های میامی، سرخه و آرادان در طی ۲۴ ساعت با هیچ محدودیتی همراه نبوده و در سایر شهرستان‌های استان با رنگ بندی نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع بوده و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع خواهد بود، اظهارکرد: تردد ساکنان شهرهای استان با خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی صرفاً در داخل شهر محل سکونت امکان پذیر بوده و در صورت خروج از شهر و قصد بازگشت مجدد به داخل شهر با محدودیت و اعمال قانون همراه خواهد شد.

 

خجسته پوربا بیان اینکه  قانون منع تردد در داخل شهر در بین ساعات ۲۱ تا چهار صبح با توجه به تراکم جمعیت شهرهای استان سمنان، شامل هیچکدام از شهرهای پرجمعیت نارنجی استان نبوده اضافه کرد: لذا تردد در ۲۴ ساعت در سطح شهرهای استان سمنان آزاد است.

 

به گفته جانشین ستاد مقابله با کرونای استان سمنان فعالیت بانک‌ها بر اساس بخش نامه داخلی که از طریق ادارات مرکزی هر بانک ابلاغ شده صورت می‌گیرد و بر این اساس فعالیت بانک‌ها در طی هفته آینده مشابه هفته اول آذرماه خواهد بود و تمام شعب در مناطق نارنجی با دو سوم پرسنل و در مناطق زرد نیز با ۱۰۰ درصد پرسنل فعال و خدمت رسانی خواهند کرد.

کد خبر 1002537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha