محدودیت های اعمال شده آمار مبتلایان به کرونا  را در ایلام کاهش داده است

استاندار ایلام گفت: اعمال محدودیت های اعمال شده در هفته های گذشته سبب شد که آمار مبتلایان به کرونا در استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

«قاسم سلیمانی دشتکی» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: محدودیت ها و ممنوعیت های ایجاد شده و اجرای طرح غربالگری محله به محله در استان  بسیار مثبت بوده است.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار شهرستان دهلران، هلیلان، بدره و سیروان در وضعیت زرد و 7 شهرستان دیگر استان نارنجی هستند.

 

استاندار ایلام یادآور شد: خوشبختانه استان ایلام از حالت  و وضعیت قرمز از نظر شیوه کرونا خارج شده و تعداد بستری های مبتلا به کرونا از 470نفر به 106نفر رسیده است.

 

 سلیمانی دشتکی با بیان اینکه تعداد بستری روزانه استان 270به 20نفر رسیده است، ابراز کرد:  مشکلات سی. تی. اسکن دهلران ناشی از گوگرد آبگرم این شهرستان است.

 

 وی  با اشاره به اینکه دستگاه سی. تی. اسکن موجود دهلران یکی از به روز ترین دستگاه در کشور است، گفت: به خاطر مشکلات آبگرم دهلران چندین بار قطعات آن تعمیر شده است و با رایزنی که با وزرات بهداشت درمان صورت گرفتهف مقرر شد یک دستگاه سی. تی. اسکن جدید و اکسیژن ساز به این شهرستان اختصاص پیدا کند.

 

  استاندار ایلام گفت: یکی از موضوعات که باید مد نظر مسئولان قرار بگیرد جابجایی مکان جدید برای  سی. تی. اسکن در خارج از مکان قبلی است تا مجدد با مشکل مواجه نشود.

 

سلیمانی دشتکی یادآور شد: امیدواریم که وعده معاون وزیر بهداشت در خصوص اختصاص سی. تی. اسکن دهلران عملیاتی شده تا مشکل مردم این شهرستان مرتفع شود.

کد خبر 1002589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha