تردد روزانه ۱۲۰ دستگاه کامیون از مرز آستارا / بروکراسی اداری تسریع شود

صابر با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ دستگاه کامیون ترانزیت یخچالدار محصولات کشاورزی از مرز آستارا تردد می‌کنند، گفت: تسریع در روند بروکراسی اداری این کامیون ها از سوی کشور جمهوری آذربایجان یک امر ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(شنبه، ۲۲ آذر) در نشست بررسی مشکلات ترافیکی کامیون های ترانزیت در این شهرستان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: طی یک هفته گذشته تا امروز ۵۰۳ کامیون خارجی وارد پایانه بار و ۴۸۶ کامیون خارجی پس از بارگیری از پایانه بار آستارا خارج شدند.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه بارگیری کالا در پایانه بار این شهرستان به صورت منظم انجام می شود، افزود: در صورت ایجاد ترافیک در شهر از خروج کامیون ها از پایانه بار جلوگیری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰ دستگاه کامیون ترانزیت یخچالدار محصولات کشاورزی از مرز آستارا تردد می‌کنند، تصریح کرد: تسریع در روند بروکراسی اداری این کامیون ها از سوی کشور جمهوری آذربایجان یک امر ضروری است.

 

صابر با بیان اینکه رونق صادرات محصولات کشاورزی در مرز آستارا را شاهد هستیم، گفت: در سه روز گذشته ۳۳۰ گواهی قرنطینه از سوی کلینیک های گیاه پزشکی در راستای صادرات این محصولات صادر شده است.

 

فرماندار بندر آستارا با اشاره به عمق پهلوگیری ۳/۴ متری بندر آستارا و قابلیت برای حضور کشتی های متناسب با تجارت کانتینری،اظهارکرد: رایزنی ها برای حضور ۲ کشتی بزرگ قزاقستانی در بندر آستارا انجام دادیم و با ایجاد یک فضای رقابتی با کاهش کرایه حمل و نقل کالا ها و تسریع در روند حمل و نقل کالا، متعاقبا کاهش ترافیک کامیون ها را در مرز آستارا شاهد خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه روزانه هشت واگن صادرات محصولات کشاورزی از بارانداز ریلی آستارا انجام می شود، افزود: با ایجاد صادرات واگن‌های یخچالدار در بارانداز ریلی آستارا می توان یک تجارت ترکیبی متشکل از زمینی، دریایی و ریلی را به طور فعال در مرزهای سه گانه آستارا شاهد باشیم.

 

صابر با اشاره به اینکه ساماندهی و استفاده از ظرفیت ریلی طی صحبت با صادرکنندگان آستارایی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: با همکاری راه آهن و صادرکنندگان و همچنین افزایش ساعات کار بارانداز ریلی می توانیم مشکل عمده این حوزه را برطرف کنیم.

کد خبر 1002619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha