امدادرسانی ۵۹ تیم هلال احمر خراسان جنوبی به حوادث کوهستان

رضایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ تیم امدادی هلال احمر برای رسیدگی به حوادث کوهستان در خراسان جنوبی اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا رضایی» امروز (۲۲ آذر) به مناسبت روز جهانی کوهستان در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: لزوم توجه به اهمیت کوه و کوهستان باعث شد تا سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۳ روز ۱۱ دسامبر برابر با ۲۱ آذرماه را به عنوان روز جهانی کوهستان اعلام کند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با ابراز رضایت از عملکرد تیم امدادی در رسیدگی به حوادث کوهستان در استان بیان کرد: کوه های باقران، سربیشه، قاین و نهبندان به ترتیب از نقاط پرحادثه در خراسان جنوبی بوده که سالانه حوادث زیادی را منجر می شوند.

 

رضایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ تیم برای رسیدگی به ۳۹ مورد حادثه کوهستان اعزام شده اند، افزود: بیشترین حوادث مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

 

وی از امداد رسانی به ۵۶ حادثه دیده در این حوادث خبر داد و  گفت: همچنین در این حوادث هشت نفر گرفتار توسط نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافته اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: نجات یافتگان سه نفر به صورت سراپایی درمان شده و پنج نفر هم به مراکز درمانی منتقل شده اند.

کد خبر 1002645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha