پژوهش موجب افزایش توان ملی می شود

حاجی میرزایی گفت:هر چقدر جامعه از لحاظ توان تحقق اهداف و حل مسئله بالاتر برود، توان ملی افزایش پیدا می کند.برای رسیدن به این توانایی نیاز به پژوهش داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگرو فناوران برگزیده با حضور «محسن حاجی میرزایی» وزیرآموزش و پرورش و «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در فضای مجازی برگزارشد.

در این مراسم، «محسن حاجی میرزایی» گفت: هر چقدر جامعه از لحاظ توان تحقق اهداف و حل مسئله بالاتر برود، توان ملی افزایش پیدا می کند.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای رسیدن به این توانایی نیاز به پژوهش داریم افزود: پژوهش فهم دقیق از روابط، توانمندی مرتب کردن معلومات و بهرمندی موثر از معلومات و توانمندی جمع آوری اطلاعات و توانایی آسیب شناسی است.

 

وی با بیان اینکه باید توانایی حل مسئله پایدار باشد افزود: پژوهش این ماموریت را به عهده دارد و جزو کاربردی ترین است.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما سنگ نخستین پژوهش را بنا می گذاریم تصریح کرد: دانش آموزان را در دوره ای که بیشترین اثر بخشی را دارند تربیت می کنیم، اگر فرد با این حد توانمندی ها انس گرفت، این متایی است که می تواند در تمام زندگی به کار ببندد.

 

وی تاکید کرد: باید دروس مسئله محور با افزایش توانایی در برنامه ریزی درسی دستور قرار گیرد.

 

وی با اشاره به وجود 600 پژوهسرا گفت: اگر دانش آموز پژوهشگری داشته باشیم، دانشجو توانمندی خواهیم داشت، اشتغال بهتر می شود و روابط اجتماعی بهتری خواهیم داشت.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: هرگاه به بهبود الگوی حمکرانی در آموزش فکر می کنیم، پژوهش می تواند حل کند.

کد خبر 1002666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha