معرفی بیش از ۲ هزار کتاب در اولین رویداد ملی «شنبه های کتاب مساجد»

مظاهری گفت: در اولین رویداد ملی شنبه های کتاب مساجد ۲ هزار و ۵۰۰ کتاب توسط ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون های فرهنگی هنری، مسئولان کتابخانه های مساجد و کتابداران معرفی و در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در اولین رویداد ملی شنبه های کتاب مساجد ۲ هزار و ۵۰۰ کتاب توسط ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون های فرهنگی هنری، مسئولان کتابخانه های مساجد و کتابداران معرفی و در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد و رویداد فهمای سال جاری با عنوان طرح ملی «ایران قوی» ذیل رواق کتاب با محوریت ستاد فهمای چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

وی افزود: رویکرد طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، انتخاب، معرفی و انس با کتاب است که کانون ها و کتابخانه های مساجد در سراسر کشور اجرا می کنند.

 

مظاهری گفت: در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد کلیپ های یک دقیقه ای از معرفی کتاب توسط امام جماعت و کتابداران کتابخانه های عمومی مساجد تهیه و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب های مفید و نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان از اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

وی ابراز کرد: تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه مطالعه و ترویج نهضت مطالعه مفید از دیگر اهداف طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» است.

 

مظاهری با اشاره به اینکه مخاطبین طرح ملی «شنبه های کتاب مساجد» اعضای کتابخانه ها و کانون های مساجد، نمازگزاران و عموم مردم هستند گفت: ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد و کتابداران نیز مجریان این طرح ملی هستند.

 

کد خبر 1002690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha