تمامی  روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار ایلام به اینترنت پرسرعت متصل می شوند

مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان ایلام گفت: تمامی روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار ایلام به اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

«عباس بیرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: تا پایان امسال، کلیه روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

 

وی افزود: در بحث زیرساخت‌های ارتباطی، فعالیت‌های مناسبی انجام شده از جمله اینکه ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری و ۳۰۰ کیلومتر فیبر روستایی در دست اقدام است که توسط وزارت ارتباطات به شرکت مخابرات ابلاغ شده و با اجرای این ۹۰۰ کیلومتر تقریباً بستر‌های زیرساختی آماده هستند.

 

وی عنوان کرد: در سطح استان ایلام ۱۵۳ گیگابایت ظرفیت اینترنت وجود دارد و با توجه به شرایط کرونا و افزایش استفاده از اینترنت، در پیک ترافیکی، ۳۱ گیگ حجم ترافیکی در سطح استان مصرف می‌شود و این میزان مصرف در حدود یک پنجم ظرفیت موجود در استان است.

 

 بیرامی اظهار کرد: در بحث پهنای باند مشکلی در سطح استان وجود ندارد، اما در برخی از مناطق روستایی، بحث ضعیف بودن اینترنت وجود دارد که این موضوع نیز بستگی به اپراتور سرویس دهنده و سایر عوامل دارد.

 

مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان ایلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سطح استان ایلام، این ظرفیت وجود دارد که پهنای باند لازم به اپراتور‌های پوشش دهنده این مناطق داده شود.

کد خبر 1002759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha