پژوهش عامل تعمیق یادگیری و ارتقاء کیفیت آموزش خواهد شد

خدابنده با بیان اینکه پژوهش عامل تعمیق یادگیری و ارتقاء کیفیت آموزش خواهد شد، گفت: روش های صحیح پژوهش و همچنین مهارت های حل مسئله باید به دانش آموزان آموزش داده شود و آنان را به جستجو، مشاهده و بررسی دقیق ترغیب نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۲۲ آذر) در جلسه تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری ۱۳۹۹ ضمن اشاره به شعار «مدرسه پژوهش محور، معلم پژوهنده، دانش آموز پرسشگر»، تحقق این شعار را جزء برنامه ریزی های مدنظر دستگاه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: امسال باتوجه به شرایط کرونایی موجود مراسمات هفته پژوهش و فناوری به صورت مجازی برگزار می شود که نخستین برنامه آن تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه به طور کلی پژوهش ها به دو دسته بنیادین و کاربردی تقسیم بندی می شوند تصریح کرد: پژوهشگر در پژوهش های بنیادین به کشف قوانین و یا موضاعات جدید می پردازد و دانش و آگاهی را ارتقاء می دهد لیکن در پژوهش های کاربردی پژوهشگر از فرمول ها و قواعد کلی برای رفع مشکلات و گرفتاری های زندگی روزمره استفاده می نماید.

 

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت پژوهش های کاربرد محور اظهار داشت: اعطای محوریت کلاس های درسی به دانش آموزان، لازمه پژوهش محور شدن مدارس و در نتیجه ارتقاء خلاقیت دانش آموزان و تحقق مدارس پویا و فعال خواهد بود.

 

خدابنده با بیان اینکه پژوهش عامل تعمیق یادگیری و ارتقاء کیفیت آموزش خواهد شد، اظهار داشت: روش های صحیح پژوهش و همچنین مهارت های حل مسئله بایستی به دانش آموزان آموزش داده شود و آنان را به جستجو، مشاهده و بررسی دقیق ترغیب نمود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی همه ساله در جشنواره های جابربن حیان، نوجوان خوارزمی، جوان خوارزمی و همچنین المپیادهای علمی، مسابقات مهارتی و کنکور سراسری جزء سه استان برتر کشور است.

 

 

کد خبر 1002776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha