انتخابات مجمع هماهنگی کانون‌های فرهنگی استان سمنان برگزار می‌شود

حجت الاسلام شکری گفت: همزمان با بیست و پنجم آذرماه جاری انتخابات مجمع هماهنگی کانون‌های فرهنگی استان سمنان با حضور ۶۵ کانون برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام«علی شکری» در با خبرنگاران در فضای مجازی، زمان برگزاری انتخابات مجمع هماهنگی کانون‌های فرهنگی استان سمنان را هفته جاری اعلام کردوافزود: یک مجمع هماهنگی متشکل از پنج کانون فرهنگی سطح استان سمنان با رأی واجدان شرایط در روز بیست و پنجم آذرماه جاری در این انتخابات برگزیده خواهند شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به حضور اعضای ۶۵ کانون فرهنگی سطح استان سمنان در این انتخابات  اظهارداشت: 25 کانون‌های فرهنگی از شاهرود، 10 کانون سمنان ، ۱۲ کانون دامغان ، مهدی‌شهر و گرمسار هر کدام چهار کانون، سرخه شش کانون و میامی یک کانون است.

 

وی ضمن بیان اینکه این کانون‌ها نهایتاً یک مجمع متشکل از پنج کانون را تشکیل می‌دهند که رسالت‌هایی طبق آئین‌نامه برای آن تعریف شده است  اضافه کرد: نظارت و سیاست‌گذاری، نمایندگی کانون‌های فرهنگی استان در مجمع ملی و کشوری، امور مرتبط با کانون‌ها، اطلاع رسانی، آگاهی رسانی و… در زمره رسالت‌های این مجمع است.

 

حجت الاسلام شکری مسئولیت استانی اعضای مجمع را به مدت دو سال  اعلام کردوگفت: حداقل سن داوطلبی برای این انتخابات ۲۲ و حداکثر ۶۰ سال تعیین شده است همچنین افراد می‌بایست حداقل یک سال سابقه مدیریت کانون فرهنگی تبلیغی دارای مجوز از سازمان یا حداقل سه سال فعالیت مؤثر در سایر مجموعه‌های فرهنگی مورد تأیید سازمان تبلیغات اسلامی را داشته باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه داوطلبان باید با ورود به سامانه مدارک مورد نیاز خود را بارگذاری کنند تا پس از تأیید صلاحیت در انتخابات شرکت داده شوند ادامه داد: این امر تنها برای داوطلبان است و کسانی که رأی می‌دهند نیازی به ثبت نام ندارند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات حضوری و با رعایت الزامات و پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود زیرا جمعیت حاضر در انتخابات اندک هستند و مراکز تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های استان سمنان رأی‌گیری را میزبانی می‌کنندگفت: ماسک، الکل، الزامات انتخابات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و… در این انتخابات پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام شکری حداقل رأی برای هر کانون فرهنگی تبلیغی را یک حق رأی  دانست وافزود: صرفاً مسئول کانون با در دست داشتن مجوز مربوطه رأی می‌دهد.

 

به گفته وی اعضای مجمع استان سمنان از میان داوطلبان عضویت، با رأی اعضا و توسط رؤسای کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان سمنان انتخاب می‌شوند.

کد خبر 1002799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha