خوسف پایین ترین درصد فوتی های کرونا را در خراسان جنوبی دارد

احمدی گفت: شهرستان خوسف پایین ترین درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را در خراسان جنوبی دارد، اما شاخص جمعیت کم، در رنگ بندی و وضعیت شهرستان دخیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «جمیله احمدی» امروز (22 آذر) در سومین کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی بیماری کرونا با تأکید بر اینکه آموزش و اطلاع رسانی در هیچ دوره ای نباید قطع شود، اظهار کرد: نقص در آموزش و اطلاع رسانی در شرایط کرونایی سبب برگشتن شهرستان به وضعیت قرمز و موج های بعدی ناشی از بیماری کرونا می شود.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف تصریح کرد: تمام ادارات سطح شهرستان خوسف باید اقداماتی را که در راستای مقابله با بیماری کرونا انجام داده اند را گزارش دهند.

 

وی با بیان اینکه هنوز کرونا هست و واکسنی از این نوع بیماری عملیاتی نشده است، گفت: همچنان باید برای جلوگیری از روند رو به رشد موارد ابتلاء به بیماری کرونا، مراقبت ها و نظارت ها با جدیت توسط ادارات، مردم و اصناف دنبال شود.

 

وی با اشاره به رنگ بندی شهرستان خوسف به لحاظ وضعیت بیماری کرونا، افزود: رنگ بندی بر اساس شاخص مرگ و میر ناشی از کرونا و میزان جمعیت شهرستان از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود، همچنین شهرستان خوسف همیشه پایین ترین درصد مرگ و میر را دارد، اما شاخص جمعیت کم، در رنگ بندی و وضعیت شهرستان دخیل هستند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف تصریح کرد: حداقل 20 نفر از موارد مثبت شهرستان مربوط به خوسف نبوده اند چراکه افرادی هستند که شهرستان محل سکونت خود را به اشتباه «خوسف» درج کرده اند.

 

احمدی با اشاره به نبود بیمارستان در شهرستان خوسف، گفت: بهتر است آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونای این شهرستان را به دلیل نبود خطای بیمارستانی و کمبود امکانات مقابله ای با بیماری کرونا؛ با مرکز استان«بیرجند» حساب شود.

 

 

 

کد خبر 1002843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha