گزارش تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی طرح شهید سلیمانی برای قطع زنجیره کرونا در کرمان

دکتر رشیدی با ارائه گزارشی اجمالی از اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: عمده چیزی که در طرح شهید سلیمانی به آن اهمیت داده شده، اینکه بیماران را باید زود شناسایی و آن ها را رهگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد شنبه (22 آذر) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: چیزی که مهم است اینکه تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی که ذیل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است، نیاز به همکاری بین بخشی دارد که الحمدلله با کمک فرمانداران در سطح استان به خوبی صورت گرفته و پیش می رود.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه اظهار کرد: عمده چیزی که در طرح شهید سلیمانی به آن اهمیت داده شده، اینکه بیماران را باید زود شناسایی و آن ها را رهگیری کنیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه در خود دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش حمایتی، مراقبتی و نظارتی مجموعاً 520 تیم دارد، خاطر نشان کرد: تعداد افرادی که در کل استان تاکنون ذیل این طرح قرار گرفتند، 954 نفر مراقبت در منزل، 13 هزار و 504 نفر رهگیری، 119 هزار و 717 نفر هم تعداد بیماران در معرض خطر مراقبت شده و تعداد خانوار های آسیب پذیر حمایت شده 2 هزار و 996 مورد و تعداد بازدیدهای انجام شده 22 هزار و 821 مورد است.

 

 

رشیدی نژاد خاطر نشان کرد: جایگاه نسبتاً خوبی در وضعیت کشوری داریم و  امیدواریم سرعت این کار بیشتر شود.

 

 

وی با بیان اینکه این فعالیت ها، افزایش تست ها و بیشتر شدن قرنطینه ها به قطع زنجیره کرونا کمک می کند، گفت: از همه کسانی که در تغییر وضعیت شهرستان ها تلاش کردند تشکر می کنم و درخواست تداوم همکاری با طرح شهید سلیمانی را داریم زیرا نیاز به همکاری، مراقبت و نیاز به همکاری بین بخشی است تا درجه رنگ ها روشن تر شود.

 

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: شهرستان بافت از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز در آمده و آمار ابتلا به کرونا در آنجا در حال افزایش است که این افزایش آمار را براساس تعداد بستری ها به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت می گوییم و نباید اجازه دهیم که این آمار بالا برود که در این زمینه نیازمند همکاری جدی هستیم.

 

 

 

غلامرضا نویدی گفت: استان کرمان جزء استان های وضعیت قرمز بود که در هفته گذشته از این وضعیت خارج شده است و تقریباً استان از لحاظ نارنجی و زرد به دو نیمه شمال و جنوب تقسیم شده است.

 

 

 

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان بیان کرد: از لحاظ تعداد در کل کشور، ما 7 درصد مناطق زرد را داشتیم و  60 درصد جمعیت استان کرمان در مناطق نارنجی کرونا قرار دارند.

 

 

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری 3 پیک داشتیم و در چند هفته آمارهای بستری و مرگ و میرها از کشور بالاتر بوده و در حال حاضر بیماری در استان کرمان سیر نزولی دارد البته نباید فریب این آمار را بخوریم.

 

 

نویدی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مرگ و میرهای کرونایی در شهرستان کرمان، سیرجان و رفسنجان بوده است، در ادامه افزود: طرح شهید سلیمانی در سطح استان در حال اجرا است.

 

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهربابک بیشترین تعداد خانواده های آسیب پذیر را دارد، بیان کرد: در تعداد بازدیدهای انجام شده از واحدها، کرمان بیشترین بازدید را با 3 هزار و 243 مورد داشته که در این بازدید ها 147 مورد تذکر کتبی داده شده و بیشترین تعطیلی ها و واحدهای پلمب شده را در صنف مواد غذایی را داشتیم.

 

 

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان در ادامه اظهار کرد: 3 هزار و 754 مورد جریمه 200 هزار تومانی، 478 مورد جریمه 500 هزار تومانی و 57 مورد جریمه یک میلیون تومانی رانندگان خاطی در طرح محدودیت های ترافیکی کرونا در استان کرمان بوده است.

 

 

وی افزود: علیرغم همه تلاش هایی که در سطح استان انجام می شود اما مواردی هستند که باعث افزایش بیماری می شوند.

کد خبر 1002856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha