هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی آغاز به کار کرد

هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس ۲۰۲۰ با حضور معاون وزیر ارتباطات و استاندار آذربایجان‌شرقی و مسوولان استان به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در افتتاحیه مجازی هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، اظهار داشت: یکی از افتخارات بزرگ نظام، پیشرفت در عرصه های علمی و فناوری است به طوری که در دهه های گذشته سرفرازانه در راستای توسعه علمی گام برداشته ایم و رتبه ۱۶ دنیا را در ارتباط با پیشرفت های علمی و فناورانه به خود اختصاص داده ایم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با برگزاری این گونه نمایشگاه ها به دنبال رفع کاستی ها هستیم، هر چند در بحث تولید علم رتبه ۱۶ را داریم، ولی در بحث فناوری در جایگاه های هفتادم به بعد قرار داردیم، یعنی خواسته بین علم و عمل ما زیاد است و آنچنان که باید و شاید نمی توانیم دانش تولید شده در دانشگاه ها را به فناوری تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه های قبلی فن بازار هم در کنار نمایشگاه داشتیم تا گپ موجود بین مراکز تولید علم مان را با مراکزی که کاربرد را عهده دار هستند، کوتاه کنیم و در هر نمایشگاهی۲۰۰ یا ۳۰۰ طرح تجاری سازی و در فن بازارها ارایه شده که امیدوارم امسال نیز این اتفاق رخ دهد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از فلسفه های برگزاری های نمایشگاه ها، به رخ کشیدن توانمندی های علمی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی  است. در گذشته در نمایشگاه ها فقط دستاوردها ارائه می شد، امام امروز نیازها نیز در این نمایشگاه ارائه می شود.

وی با بیان این‌که بحث اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی های داخلی است و مطمئن هستیم دامنه تاثیر این نمایشگاه به مراتب وسیع تر خواهد بود، تصریح کرد: امیدوارم با همفکری و تعاملی که در استان وجود دارد، بتوانیم دامنه تاثیر نمایشگاه را هر سال بیشتر از گذشته در جامعه گسترش دهیم.

همچنین مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در سخنانی گفت: هشتمین نمایشگاه رینوتکس با ۲۰ زون تخصصی و ۷۸۸ ایده در ۲۵۰ غرفه طراحی شده که از امروز به مدت یک هفته برگزار می شود.

سعید غریب خواجه گفت: این نمایشگاه در چهار بخش ایده‌های فناورانه و طرح‌های استارتاپی، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان و معرفی نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود.

کد خبر 1002870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha