تمدید منع تردد شبانه در شهرهای نارنجی/ احتمال تشدید محدودیت های کرونایی برای شب یلدا

استاندار کرمان گفت: شب یلدا و یک شب نشینی ممکن است موجب مرگ عزیزان ما شود و صدا و سیما و رسانه ها باید این موارد را به مردم اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی زینی وند شنبه (22 آذر) در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه ثبت نام سهامداران عدالت در بعضی از نقاط استان باعث ازدحام شده است، گفت: ثبت نام سهامداران عدالت در سامانه سجام تا 20 دی ماه تمدید شود.

 

 

استاندار کرمان بیان کرد: باید راه های جایگزین را تدوین کرد که یکی تبلیغ و یکی اطلاع رسانی، صدا و سیما و آموزش تصویری است که مردم بدانند ثبت نام به روش غیرحضوری کار سختی نیست.

 

 

وی افزود: کار دیگر اینکه در هر صورت فرمانداران نسبت به راه اندازی موقت ثبت نام از افرادی که امکان ثبت نام غیرحضوری را ندارند، انجام دهند تا باعث ازدحام نشود.

 

 

زینی وند ادامه داد: تأکید داریم که در شهرهای نارنجی هم منع تردد شبانه (21 تا 4صبح) ادامه داشته باشد و مراقبت شود بنابراین فعلاً تا یک هفته آینده منع تردد شبانه در شهرهای نارنجی هم اعلام شود.

 

 

وی ضمن تشکر از همه کسانی که در اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش کردند، اظهار کرد: با اعمال محدودیت ها به وضعیت تقریباً متعادلی در کشور و استان می رسیم و در واقع در کاهش بستری و مرگ و میرها باید بیشتر تلاش کنیم.

 

 

استاندار کرمان به فرمانداران تأکید کرد: باید در هر کجا که تجمعی صورت می گیرد و ممکن است بیماری را تشدید کند، با جدیت محدودیت ایجاد کنید و اختیارات اقتضایی دارید و در درون شهرستان ها تصمیم بگیرید زیرا برای ما خوشایند نیست که شهرستانی عقبگرد کرده و رنگ آن عوض شده است.

 

 

وی ادامه داد: مردم بدانند، دورهمی های خانوادگی ممکن است باعث شود که مرگ را به نزدیکان تقدیم کنیم که خوب نیست ضمن اینکه شب یلدا هم در پیش  و از رسوم دیرینه ایرانیان است اما باید تحمل کرد و دورهمی نداشته باشیم.

 

 

زینی وند گفت: یک شب یلدا و یک شب نشینی ممکن است موجب مرگ عزیزان ما شود و صدا و سیما و رسانه ها باید این موارد را به مردم اعلام کنند.

 

 

وی با بیان اینکه این توصیه ها رافع مسئولیت های ما نیست، خطاب به فرمانداران خاطر نشان کرد: به شدت مراقبت کنید و به احتمال زیاد شنبه و یکشنبه هفته آینده محدودیت ها تشدید خواهد شود.

 

 

 

استاندار کرمان افزود: در طرح شهید سلیمانی بعضی از فرمانداران در این طرح خوب و برخی ضعیف عمل کردند لذا واقعاً باید در سه ماه پیش رو وقت گذاشته شود و امیدواریم تا پایان سال به گشایشی برسیم و عید نوروز در کنار هم باشیم.

 

 

 

وی با بیان اینکه وضعیت ها شکننده هستند و ممکن است هر لحظه برگردند لذا خواهش دارم اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد، خاطر نشان کرد: بعضی از اقدامات دستگاه ها هم ممکن است قانونی باشد اما در این مقطع انجام ندهید؛ مثلاً یک بانک بر اساس ساختار آن در مرکز تصمیم گرفتند که یک شعبه ای را در یک روستا تعطیل کنند؛ ما هیچ موافق با حتی موارد اجرای قانونی که مصوبه قانون هم باشد و برای مردم در حال حاضر مشکل ایجاد کند، نیستیم لذا به تاخیر بیندازید تا کمی وضعیت مردم عادی شود و باعث اعتراض و دلخوری مردم نشود.

کد خبر 1002875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha