تعریض بافت فرسوده نهبندان در انتظار واگذاری زمین

بیکی گفت: پروژه تعریض کوچه های بافت فرسوده نهبندان به دلیل عدم واگذاری زمین معوض، خوابیده است، اما اگر بازگشایی اتفاق بیفتند، برای سال های آینده راه های جایگزینی برای عبور و مرور و موضوع ترافیک خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۲۲ آذر) در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: فرهنگیان شهرستان نهبندان برای واگذاری زمین درخواست هایی را داشته اند.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: ظرفیتی که قانون برای تغییر کاربری در مدارس در اختیار گذاشته است، می تواند به حوزه مسکن و درآمدزایی مدارس و آموزش و پروش کمک کند.

 

وی از اتمام بازنگری طرح جامع شهر نهبندان خبر داد و گفت: این طرح تاکنون پیشرفت مناسبی داشته که با سایر موضوعات لازم، طرح به مراحل پایانی خواهد رسید.

 

وی بیان کرد: در شهر شوسف، زمین برای صنوف آلاینده در راستای ایجاد شهر کارگاهی درخواست شده است تا که در سال آینده لحاظ خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه پروژه واگذاری و ساخت و ساز صنوف آلاینده در شهر نهبندان به پایان رسیده است، گفت: افراد جدیدی برای واگذاری زمین درخواست داشته اند، اما زمین در حال حاضر وجود ندارد که یکی از درخواست های اصناف جدید، تأمین زمین از سوی راه و شهرسازی هست که امیدواریم محقق شود.

 

بیکی با اشاره به پروژه های بازآفرینی شهری، عنوان کرد: در حوزه احداث خانه محله و بازارچه صنایع دستی، نوسازی و اصلاح شبکه های آب و فاضلاب و برق اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است اما این دو پروژه چند وقتی است که پیشرفت چندانی به دلیل کمبود اعتبارات ندارد.

 

وی ادامه داد: بهره برداری از پروژه های بازآفرینی شهری در نهبندان، کمک شایانی به حوزه های پایین شهر و بافت فرسوده خواهد داشت که امیدواریم محقق شود.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه یکی از تقاضاهایی که در ستاد بازآفرینی شهری مطرح شد، مربوط به تعریض کوچه های بافت فرسوده نهنبدان است که در صورت محقق شدن آن؛ بازگشایی معابر انجام می شود.

 

بیکی تصریح کرد: پروژه تعریض کوچه های بافت فرسوده نهبندان به دلیل عدم واگذاری زمین معوض، خوابیده است، اما اگر بازگشایی اتفاق بیفتند، برای سال های آینده راه های جایگزینی برای عبور و مرور و موضوع ترافیک خواهیم داشت.

 

وی از تحرک و پویایی در مجموعه راه و شهرسازی قدردانی کرد و افزود: امیدواریم راه و شهرسازی کمک ویژه ای برای حوزه شهری نهبندان داشته باشیم تا شهروندان رضایت بیشتری از اقدامات صورت گرفته داشته باشند.

 

 گفتنی است در ادامه داعی مدیرکل راه و شهرسازی با همراهی فرماندار نهبندان از عملیات اجرایی محور باند دوم نهبندان_بیرجند بازدید کردند.

 

فرماندار نهبندان در این بازدید اظهار کرد: با وجود افزایش های هزینه، پیشرفت خوبی در حوزه تکمیل فرآینده اجرایی پروژه وجود دارد که جای قدردانی دارد.

 

وی محور نهبندان_بیرجند را محوری پر تصادف و خطرناک عنوان کرد و افزود: در این محور به نسبت تردد؛ شاهد فوتی ها و مجروحات زیادی هستیم اما در حال حاضر شاهد اتمام عملیات ۶ کیلومتر دیگر از باند دوم این محور هستیم.

کد خبر 1002885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha