تحول ترافیکی شهرک فرهنگیان با اعتبار ۱۱۰ میلیاردریال

یوسفی نوید گفت: با اجرای همزمان چند پروژه در ورودی شهرک فرهنگیان علاوه بر افزایش ایمنی، ترافیک این محدوده نیز متحول شده است.

«مجید یوسفی‌نوید» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان با اشاره به اینکه ورودی کوی فرهنگیان از سالیان گذشته فقط از مسیر تقاطع غیرهمسطح غدیر صورت می‌گرفت، گفت: این مسیر دارای گره ترافیکی بود و تردد خودروهای عبوری از مسیر تهران به خطرات این معبر افزوده بود.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: اهالی شهرک فرهنگیان در تردد به این منطقه دچار مشکلاتی بودند که اضافه شدن یک ورودی جدید از داخل بلوار آیت الله نجفی به بلوار شهید بختیاری مقداری از این مشکلات را کاسته بود ولی همچنان یک مسیر دیگر با دسترسی‌های متنوع در این منطقه ضرورت داشت که به یاری خدا در سال جاری محقق شد.

 

یوسفی‌نوید ادامه داد: با شروع احداث فاز 2 تقاطع غدیر و ایجاد فضای کارگاهی این پروژه، عملا ورودی قدیمی مسدود شد و ورودی بلوار بختیاری به کمک ترافیک این قسمت شتافت.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان اضافه کرد: طبق طرح تفضیلی ساخت ورودی دیگری هم در دستور کار قرار گرفت که با توافق با مالکان، زمین سهم شهرداری به ارزش 800 میلیارد ریال به احداث این بلوار جدید اختصاص یافت.

 

یوسفی‌نوید گفت: با وجود تورم اقتصادی، بودجه عمرانی این پروژه به مبلغ 110 میلیارد ریال تامین شد و احداث 500 متر بلوار 45 متری، میدان در انتهای بلوار و نیز 700 متر کندرو با عرض 14 متر همراه با توقفگاه با مساحت تقریبی 33 هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه به دو بخش احداث کندرو در بلوار آیت‌الله نجفی و احداث بلوار 45 متری تقسیم شده بود، گفت: 26 هزار مترمکعب خاکبرداری این پروژه از سال گذشته آغاز و از اردیبهشت سال جاری عملیات عمرانی به طور جدی شروع شد.

 

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: با تلاش‌ شبانه‌روزی و مستمر همکاران در واحد فنی و عمرانی، این پروژه به لطف خدا در آبان‌ماه سال جاری به اتمام رسید و با توجه به محدودیت‌های کرونایی متاسفانه نتوانستیم میزبان مراسم افتتاحیه باشیم و خود شهروندان این مسیر را افتتاح کردند.

 

وی به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: مسیرهای احداث شده منجر به تسهیل ترافیک روگذر غدیر و همچنین تردد در کوی فرهنگیان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی خودروهای عبوری شده است و با تکمیل بوستان فدک و شروع ساخت‌و‌سازها در این منطقه اثرات مثبت فراوانی را برای ساکنان و شهروندان به ارمغان خواهد آورد و موجب ساماندهی بلوار آیت‌الله نجفی به عنوان یکی از ورودی‌های شهر همدان خواهد شد.

 

 

کد خبر 1002989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha