ویبنار «فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز از منظر قرآن» به همت آستان حسینی

آستان مقدس امام حسین(ع) با همکاری دانشگاه دولتی جاکارتا در اندونزی ویبنار «فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز از منظر قرآن» را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی، بخش دارالقرآن کریم شعبه اندونزی وابسته به آستان مقدس امام حسین(ع) ویبنار علمی را با همکاری دانشگاه‌های وارث الأنبیاء(ع) و دانشگاه دولتی جاکارتا برگزار کرد.

 

دکتر «طلال الکمالی» رئیس دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه وارث الانبیاء(ع) گفت: این ویبنار علمی با عنوان «فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز از منظر قرآن» از طریق برنامه (zoom)برگزار شد.

 

الکمالی افزود: این ویبنار مشتمل بر چهار مقاله پژوهشی در زمینه گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز از منظر دین و قرآن و سنت است.

 

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم تا از طریق این ویبنار فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز بین جوامع و امت ها را نهادینه کنیم و دیگران را در افکار بدون درنظر گرفتن مذهب و دین نزدیک کنیم.

 

رئیس دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه وارث الانبیاء(ع) گفت: هدف از برنامه این ویبنار پیوند افکار بین مذاهب اسلامی و تحکیم و تقویت ریشه های قرآن کریم و اسلام در فرهنگ گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز و پذیرش دیگران و امنیت جامعه است.

 

دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع)  با ترجمه توصیه ها و سفارش های «شیخ عبدالمهدی الکربلایی» نماینده مرجعیت عالی دینی و متولی شرعی این آستان به تقویت فرهنگ همزیستی اقدام می کند.

 

کد خبر 1003006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha