سهمیه سوادآموزی عشایر ۱۵۰ نفر اعلام شد

مدیر اداره سوادآموزی شیروان گفت: امسال سهمیه سوادآموزی برای عشایر این شهرستان ۱۵۰ نفر اعلام شده است.

«سید حسن باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ثبت نام این قشر از شهریورماه شروع شده و تا پایان دی ماه ادامه دارد که تاکنون ۷۸ نفر از عشایر این شهرستان برای شرکت در کلاس های سوادآموزی ثبت نام کرده اند.

 

 مدیر اداره سوادآموزی شیروان با بیان اینکه بیشترین ثبت نام کنندگان عشایری استان تا کنون مربوط به شیروان بوده است، بیان کرد: از مجموع کل ثبت نام کنندگان عشایری شیروان ۷۰ نفر خانم و مابقی آقا هستند زیرا که آقایان به دلیل مشغله کاری و معیشت و تامین مایحتاج زندگی استقبالی برای شرکت و حضور در این کلاس ها ندارند.

 

باقرزاده عنوان کرد: ثبت نام عشایر در گروه سنی ۴۹-۱۰سال بوده که از مجموع ۱۰۹ نفر کل آموزشیاران سوادآموزی این شهرستان، ۳۵ نفر در ۱۴ منطقه عشایری مشغول به تدریس و فعالیت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت این قشر و طولانی بودن مسیر راه، آموزشیاران خود در منطقه حضور می یابند که یکی از اهداف اصلی این سازمان باسوادی این قشر زحمت کش و پرتلاش است.

 

مدیر اداره سوادآموزی شیروان تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ این شهرستان ۶ هزار و ۴۵ نفر بی‌سواد دارد.

 

باقرزاده بیان کرد: ثبت نام بی سوادان از نیمه شهریورماه آغاز شده که برای دوره انتقال و سوادآموزی تا ۱۵ آذرماه و سوادآموزی تا اواخر دیماه فرصت دارد.

 

وی تعداد کلاس های سوادآموزی این شهرستان برای امسال را بیش از ۷۰ کلاس درس عنوان کرد و افزود: اینک ۹۰ نفر آموزش دهنده در این حوزه فعالیت دارند که برای هر نفر در دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت، انتقال ۶۰۰ ساعت و تحکیم ۲۰۰ ساعت کلاس برگزار می شود.

 

به گفته وی حق الزحمه قبولی هر سوادآموز برای آموزش دهندگان دوره سوادآموزی هشت میلیون و ۴۰۰ هزار ریال، تحکیم یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و انتقال ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال محاسبه می شود.

 

 شیروان با ۱۵۷هزار نفر، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است.

کد خبر 1003026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha