اعطای تسهیلات حمایتی برای اصحاب فرهنگ و هنر از طریق سامانه «تحفه» صورت می گیرد

بحرالعلومی گت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان می توانند با مراجعه به سامانه «تحفه» از تسهیلات حمایتی تبصره ۱۸ قانون بودجه استفاده کنند.

«عبدالله بحرالعلومی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان می توانند با مراجعه به سامانه «تحفه» از تسهیلات حمایتی تبصره ۱۸ قانون بودجه استفاده کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه طی تفاهم نامه ای از منابع حمایتی و تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای اشتغال اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در نظر گرفته است که امیدواریم با اختصاص این بودجه بتوانیم از طرح های اشتغالزایی این اقشار حمایت کنیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: حمایت از طرح های اشتغالزایی از مهمترین اهداف این تفاهم نامه است که با همکاری صندوق کارآفرینی امید و سایر بانک های عامل منتخب محقق خواهد شد.

 

بحرالعلومی اذعان داشت: این تسهیلات با کارمزد 4 درصد و برای کسب و کارهای فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی است که با مراجعه به نشانی اینترنتی https://tohfeh.farhang.gov.ir می توانند برای استفاده از تسهیلات ثبت نام کنند.

 

وی افزود: ناشران، مؤسسه های قرآنی، ناشران دیجیتال، کسب و کارهای فضای مجازی، تماشاخانه ها، گروه های تئاتر، آموزشگاه های آزاد هنری، استودیوهای صدابرداری، شرکت های تهیه و تولید آثار صوتی، گالری های هنری، خانه های مد و لباس، موسسه های تک منظوره فرهنگی  و هنری، رسانه ها (روزنامه ها، فصلنامه ها، دوفصلنامه ها، سالنامه ها)، کانون های آگهی و تبلیغات شامل این تسهیلات خواهند شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: امیدواریم کارآفرینان و صاحبان فرهنگ، هنر و رسانه استان بتوانند با ثبت نام در این سامانه از خدمات حمایتی این تسهیلات استفاده کنند.

 

 بحرالعلومی بیان کرد: این تسهیلات برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی است و می تواند زمینه مهمی برای توسعه اشتغال این صنایع فرهنگ و هنر در استان باشد.

 

کد خبر 1003066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha