آموزش کودکان محروم در حسینیه نرجس خاتون(س)/ استفاده «یاران علم» از ظرفیت خادمیاران رضوی

گروه جهادی «علم یاران» با همراهی استادان دانشگاه و فرهنگیان درصدد محرومیت‌زدایی از جامعه در عرصه فکر و فرهنگ است، راه‌اندازی حسینیه نرجس خاتون(س) برای آموزش کودکان محروم و تاسیس مدرسه غیردولتی رایگان در منطقه‌ای روستایی از اقدامات آن است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، شیوع کرونا در کنار همه عواقب و تاثیرات سوءاش باعث شد معنای دقیق فعالیت های جهادی و برکاتی که با عزم های بلند و نیات خالص رخ می دهد، درک شود.

تنوع این فعالیت ها خود فصلی خواندنی از کتاب زرینی است که گروه های جهادی و جهادگران در این ایام از خود به یادگار گذاشته اند، از تهیه و توزیع بسته های ارزاق گرفته تا ماسک و لوازم بهداشتی و جهزیه و ساخت و ساز و عمران و آبادی و ...

در این میان برخی جهادگران نیز عرصه علم و فرهنگ را برای فعالیت برگزیده اند، جهادی که آینده کشور را مقابل بسیاری از آفات حفظ می کند.

گروه جهادی یا موسسه «یاران علم» ازجمله گروه های جهادی هستند که به گفته اکبر رضایی، رئیس هیئت مدیره آن در مقابل کمک های مومنانه ای که در عرصه های مختلف اعم از غذا، دارو، اقلام بهداشتی، رسیدگی به بیماران و .. می شود، تعلیم و تعلم را برگزیده اند تا مبادا محرومیت و بحرانی مثل کرونا باعث شود نسل آینده به فقر فکر و فرهنگ مبتلا شود.

 

آموزش مجازی؛ غریبه‌ای در مناطق محروم

 

 

رضایی با اشاره به آغاز فعالیت این گروه جهادی از دو سال قبل، اظهار کرد: هسته اولیه گروه شامل 14 نفر عضو هیئت امنا و پنج نفر عضو هیئت مدیره شکل گرفت و بعد از آن شبکه ای گسترده از استادان دانشگاه و فرهنگیان  و فعالان فرهنگی با ما همراه شدند تا در کنار سایر فعالیت های جهادی، علم و علم آموزی نیز دنبال شود. برای این مهم هم از استانداری و هم از وزارت آموزش و پرورش مجوز فعالیت دریافت کردیم.

 

وی درباره برکات دو سال فعالیت جهادی «یاران علم» برای رفع بیسوادی و علم آموزی نسل آینده، بیان کرد: راه اندازی تنها مدرسه غیردولتی رایگان در منطقه روستایی «مرتضی‌گرد» که هم اکنون 50 دانش آموز در آن مشغول به تحصیل هستند، پوشش و حمایت تحصیلی کودکان بی سرپرست در پی تفاهم با سازمان بهزیستی که هم اکنون در یک مرکز در منطقه 22 در حال اجرا است و پوشش تحصیلی کودکان و نوجوانان اتباع غیرایرانی در مناطقه حاشیه ای شهر تهران همچون منطقه کوره ازجمله دستاوردهای جهادی این گروه است.

 

 

آموزش‌وپرورش: هیچ اجبار و تحمیلی به دانش‌آموزان مناطق محروم برای عضویت در  "شاد" نداریم- اخبار فرهنگیان و - اخبار اجتماعی تسنیم - Tasnim

 

 

رضایی از راه اندازی حسینیه نرجس خاتون(س) در منطقه اسلام آباد شهرری برای ارائه خدمات جهادی آموزشی خبر داد و ابراز کرد: هم اکنون 100 کودک و نوجوان محروم از تحصیل، با همراهی 16 نفر از نیروهای جهادی دانشگاهی، در این حسینیه سواد خواندن و نوشتن را یاد می گیرند. البته گروهی از جهادگران نیز این تیم 16 نفره را پشتیبانی می کنند. علاوه بر این در منطقه کهریزک تهران نیز فضای موقت آموزش محرومان ایجاد شده است.

 

بنابر این گزارش، فعالیت گروه جهادی «یاران علم» فقط به آموزش های حضوری و مجازی محدود نمی شود، بلکه این گروه در زمینه تدوین و نشر کتاب نیز فعال است. این گروه به فعالیت های قرآنی نیز توجه دارد و به منظور آموزش حفظ قرآن به دانش آموزان سایتی را برای به منظور حفظ جزء 30 از آیات وحی گروه سنی 5 تا 12 ساله طراحی کرده که به زودی رونمایی شده و پیش بینی می شود تا نوروز 1400 بتوان بسیاری از دانش آموزان را وارد عرصه حفظ جزء 30 کرد.

 

موضوع فراگیری زبان انگلیسی توسط دانش آموزان بی بضاعت و محروم نیز از اولویت های کاری این مجموعه و گروه جهادی است، در این راستا بورسیه زبان را طراحی و فعال کرده و از طریق تفاهم همکاری با 30 تا 50 موسسه آموزش زبان، مقرر شده تا دانش آموزان معرفی شده‌ی گروه «یاران علم» تحت آموزش های رایگان زبان قرار بگیرند.

 

رضایی درباره نحوه پیوستن علاقمندان به این گروه جهادی بیان کرد: سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی کانون های مختلف همچون خانواده، تعلیم و تربیت و ... دارد که در استان های مخلف فعال هستند، من عهده دار کانون خادمیاران تعلیم و تربیت آستان قدس در تهران هستم که شامل 700 نفر می شود و ما از این ظرفیت هم برای انجام فعالیت های «یاران علم» استفاده می کنیم. علاوه بر این، نیروهایی که تمایل دارند به تناسب رشته و تخصص با همراهی گروه ما فعالیت جهادی داشته باشند می توانند با ما در تماس باشند.

 

گفتنی است، مجموعه یا گروه جهادی «یاران علم» لوگوی ثبت شده نیز دارد.

کد خبر 1003143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha